VLOGGING

Tehnici pentru creşterea calităţii conţinutului

Realizarea de conţinut care iese în evidenţă pe reţelele sociale nu ar trebui să fie ceva dificil. Îmbunătăţiţi-vă calitatea postărilor cu aceste sfaturi pentru fotografie şi vlogging.
Canon Camera
Reţelele sociale sunt pline de oameni care încearcă să creeze conţinut care va fi remarcat. Dar cum vă puteţi face postările să iasă în evidenţă?

Potrivit celor patru artişti care au participat la campania de colaborare Canon Crew Create, sunt necesare doar trei lucruri: pasiune pentru ceea ce produceţi, dorinţa de a vă depăşi limitele creative şi postări de cea mai bună calitate cu putinţă.

Primele două ţin de dumneavoastră, dar pentru a vă ajuta cu cel din urmă, iată câteva sfaturi pentru fotografie şi filmare pentru influenceri începători şi experimentaţi deopotrivă.

1. Luaţi-vă un mâner şi un trepied

O femeie cu părul albastru stă în faţa unui laptop în timp ce un aparat foto Canon aşezat pe un mic trepied o filmează.
Vloggingul cu aparatul foto este o tehnică clasică, facilitată de cele mai bune aparate foto pentru vlogging de la Canon, precum Canon EOS M50 Mark II cu ecranul său cu unghi variabil şi ecranul tactil rabatabil de pe Canon PowerShot G7 X Mark III, care vă permite să vă vedeţi în timp ce filmaţi. Dacă investiţi într-un mâner, însă, vă veţi putea rafina şi mai mult conţinutul filmat cu aparatul în mână. Mânerele deschid unghiuri noi şi confortabile ale aparatului şi aduc beneficii şi aspectului filmărilor dumneavoastră. Suportul rabatabil de pe mânerul tip trepied Canon HG-100TBR permite filmarea pe verticală – ideală pentru momentele când filmaţi pentru poveştile de pe Instagram sau pentru TikTok. În plus, folosind ajutorul suplimentar al acestuia, puteţi obţine unghiuri mai înalte, mai avantajoase pentru selfie-uri, obţinând postări mai rafinate.

Mânerul tip trepied Canon HG-100TBR poate fi folosit şi ca trepied pentru flexibilitate în creaţie, oferind o bază de filmare stabilă pentru cadre tip plan întreg, tutoriale sau scene largi, care vă includ şi prietenii sau împrejurimile. Vedeta de pe TikTok şi dansatoarea Nifè foloseşte acest mâner pentru conţinuturi diverse, combinând adesea telecomanda Bluetooth integrată cu temporizatorul automat pentru filme de pe aparatul ei EOS M50 Mark II.

„Uneori filmez cu aparatul în mână, dar alteori am nevoie să pregătesc aparatul şi să mă retrag. Pot avea nevoie de cadre în care să mi se vadă trunchiul sau tot corpul. Trebuie să mă pot mişca şi am nevoie de timp să iau poziţia potrivită înainte de a începe”, spune ea. „Telecomanda este foarte utilă. Îmi permite să obţin videoclipuri mai scurte. Nu trebuie să editez începutul sau să repornesc muzica pentru că melodia a început cu mult înainte.”

2. Nu pierdeţi niciun moment cu filmările cu încetinitorul

O persoană filmează o căpşună desenată cu graffiti neon folosind un aparat foto Canon PowerShot G7 X Mark III.
Este important să le arătaţi urmăritorilor dumneavoastră cât mai multe detalii uimitoare cu putinţă. Din acest motiv, multe dintre cele mai bune aparate foto pentru creatorii de conţinut înregistrează videoclipuri cu încetinitorul. Încercaţi să folosiţi filmarea cu încetinitorul pentru a creşte intensitatea sau suspansul din conţinutul dumneavoastră sau pentru a vă asigura că nu pierdeţi clipe incredibile de o fracţiune de secundă.

În modul de filmare, Canon PowerShot G7 X Mark III poate înregistra în Full HD la 120 cps. Filmarea cu încetinitorul la 120 cps produce automat un film de 30 cps care este de patru ori mai lent decât atunci când a fost filmat. Fat Cap Sprays foloseşte această tehnică pentru a înregistra explozii de culoare intensă, reuşind să surprindă intensitatea şi frumuseţea artei sale.

„Lumea reacţionează mai bine la conţinutul de calitate, la culorile care parcă se desprind de pe ecran, la fel cum s-ar întâmpla dacă mi-ar vedea lucrările pe stradă”, explică el. „Când desenez efecte luminoase, se face mult praf. E ca o flacără uriaşă. Aparatul foto PowerShot G7 X Mark III filmează la 120 cps, ceea ce îmi permite să surprind frumos efectele acelea de flacără învăluită în praf. Pot să vă arăt detaliile uimitoare ale lucrărilor mele, iar voi vedeţi acţiunea în timp ce se desfăşoară.”

3. Obţineţi rezultate mereu clare cu focalizarea automată cu urmărire

Un aparat foto Canon EOS R6 cu un microfon detaşat aşezat pe iarbă şi o persoană care face o schemă de fotbal în fundal.
Pentru a crea conţinut de calitate, asiguraţi-vă că totul se vede clar utilizând sistemul de focalizare automată al aparatului foto.

Aparatele foto Canon EOS RP şi Canon EOS R6 dispun amândouă de Dual Pixel CMOS AF, precum şi de urmărirea feţei şi a ochilor, fiind astfel ideale pentru filmarea de conţinut solo de acasă sau pentru a ţine pasul cu mişcarea rapidă. Activaţi Servo AF pentru filme în panoul de operare AF al aparatului foto şi acesta va găsi mereu focalizarea atunci când înregistraţi. Setând metoda de focalizare automată la detectarea şi urmărirea feţei, aparatul foto va detecta, va focaliza şi va urmări automat feţele aflate în cadru, în timp ce obiectele pot fi urmărite cu o simplă atingere a ecranului tactil.

Vloggerul specializat în scheme de fotbal Ewan Baggott (cunoscut ca EABSkills) îşi foloseşte aparatul foto Canon EOS R6, care urmăreşte punctele de focalizare pe toată suprafaţa cadrului, pentru a rămâne focalizat oricât de repede s-ar mişca.

„Singura funcţie care este absolut indispensabilă pentru mine este focalizarea automată”, spune el. „De obicei mă mişc foarte repede, iar cadrele mele o iau la dreapta, la stânga, în faţă, în spate. Pot să ies şi să reapar în cadru, iar focalizarea este menţinută, nu se pierde niciodată.”

4. Personalizaţi fiecare fotografie

Fotografiile sunt la fel de importante ca filmările pentru a vă asigura că urmăritorii dumneavoastră primesc conţinutul pe care şi-l doresc, aşa că este vital ca fotografiile încărcate pe reţelele sociale să vă reflecte creativitatea.

Toate aparatele foto Canon EOS dispun de stiluri de imagine adaptate pentru personalizarea parametrilor fotografiilor. Descărcaţi sau creaţi stiluri de imagine personalizate, încărcaţi-le în aparatul foto şi lăsaţi să curgă aprecierile pentru imaginile unice pe care le postaţi.

Muzicianul şi producătorul câştigător Brit Awards Jack Garratt adoră să se exprime prin intermediul fotografiei şi foloseşte stilurile de imagine pentru a-şi individualiza fotografiile. „Am creat un stil de imagine pentru aparatul meu foto Canon EOS RP: o presetare alb-negru care face absolut fiecare fotografie pe care o fac să arate extraordinar. Îi fac o mulţime de fotografii căţeluşei mele şi fiecare dintre cele făcute până acum arată ca o lucrare de Annie Leibovitz”, spune el.

5. Nu utilizaţi distanţele focale doar pentru zoom

A young man in a white hooded jumper adjusts the settings on his camera.

Focal lengths aren't just for zooming in close or out wide, they can also be used as a tool for creative expression. You can change the entire feel of your content, by simply choosing the right length of lens.

Distanţa focală poate schimba radical impresia artistică a conţinutului dumneavoastră. Puteţi experimenta cu diferite obiective pentru a ajusta starea şi impactul fotografiilor.

Obiectivele grandangulare modifică percepţia privitorului asupra distanţei mărind subiecţii din prim-plan, efectul fiind de creştere a adâncimii aparente a unei scene. Astfel, obţineţi o notă personală şi atrageţi privitorii, făcându-i să simtă că stau în aceeaşi încăpere cu dumneavoastră, ceea ce este ideal pentru conţinutul solo filmat acasă, cum ar fi tutorialele.

Teleobiectivele au un câmp vizual mai îngust şi fac obiectele să pară mai apropiate decât sunt, comprimând adâncimea dintr-o imagine. Un teleobiectiv mediu, echivalent cu 85 mm, poate oferi o estetică avantajoasă feţelor, iar un teleobiectiv mai lung este ideal pentru a filma discret acţiunea, cum ar fi schemele de fotbal. De asemenea, comprimă distanţa şi dă impresia unei adâncimi reduse a câmpului, făcând ca fundalul nefocalizat şi foarte estompat să pară mai aproape de ceea ce este focalizat. Utilizaţi obiective mai lungi pentru a controla mediul înconjurător, folosind estomparea pentru a izola şi a evidenţia aspectele importante din cadru pentru un aspect profesionist.

Cu aparatul său foto Canon EOS R6 şi obiectivul Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, Ewan foloseşte compresia telefoto a imaginilor pentru a se încadra în fotografie. „Poziţionez aparatul foarte mult în spate”, explică el. „Îl aşez la mijlocul terenului şi pot face zoom până în careu la 200 mm. Obţin un efect plăcut de adâncime redusă a câmpului.”

Acest lucru nu doar creează o imagine îndrăzneaţă, dar îi permite totodată să îşi facă schemele fără ca aparatul foto să-l încurce.

6. Faceţi streaming live

Un tânăr cu barbă aşezat pe o canapea de culoare galben-muştar pregăteşte un aparat foto Canon cu care să se filmeze singur.
Conectarea şi interacţionarea cu un public live reprezintă o parte importantă din activitatea unui creator de conţinut online de succes, deoarece vă permit să vă împărtăşiţi creativitatea cu ceilalţi în timp real. Din fericire, majoritatea aparatelor foto Canon mirrorless şi DSLR pot utiliza software-ul Canon EOS Webcam Utility pentru a transmite live conţinut online de pe PC sau Mac. Aparatul foto vă oferă oportunitatea de a vă conecta cu publicul, aşadar puneţi-l la încercare.

„Încerc mereu să găsesc moduri de a-mi împărtăşi muzica cu restul lumii în timp ce o produc, iar unul dintre cele mai bune, mai rapide şi mai uşoare moduri de a face asta este streamingul”, spune Jack, care are de gând să-şi folosească aparatul Canon EOS RP pentru a transmite conţinut fanilor săi. „Mă face să mă gândesc la moduri în care aş putea include mai mult streaming în ceea ce postez, mai ales din studio.”

Pentru a afla despre echipamentele Canon pe care le folosesc cei patru creatori, precum şi de ce, citiţi mai multe aici.


Articol scris de Peter Wolinski

Produse conexe

Articole conexe

  • Un muzician, o dansatoare şi un fotbalist stând în faţa unui perete cu un graffiti fosforescent cu o bufniţă.

    VLOGGING

    O colaborare creativă

    Patru artişti care folosesc echipamente Canon şi-au unit forţele, utilizându-şi abilităţile diferite pentru a produce un scurtmetraj extraordinar.

  • Un aparat foto Canon PowerShot G7 X Mark III cu un gimbal ataşat, aşezat pe un zid lângă câteva tuburi de vopsea spray.

    VLOGGING

    Echipamente de top pentru crearea de conţinut

    Descoperiţi echipamentele utilizate de aceşti patru creatori foarte diferiţi de conţinut online şi cum îi ajută să-şi ducă conţinutul la un alt nivel.

  • O femeie îşi aranjează aparatul foto Canon PowerShot G7 X Mark III lângă laptop pentru a transmite în timp real o şedinţă de yoga.

    APARATE FOTO COMPACTE

    Cel mai bun aparat foto compact pentru conţinut

    Descoperiţi modul în care PowerShot G7 X Mark III vă poate ajuta să vă dezlănţuiţi scânteia creativă în viaţa de zi cu zi.

  • Celebrul patiser Matt Adlard fotografiază un desert de ciocolată cu aparatul Canon EOS M50 Mark II.

    FOTOGRAFIA CULINARĂ

    Reţeta succesului: vă prezentăm Canon EOS M50 Mark II

    Patiserul autodidact şi vedeta de pe reţelele sociale Matt Adlard încearcă EOS M50 Mark II.