Ossi Saarinen's urban nature photography story: a fox stares at us through a gap in a bush, which is out of focus.

FOTOGRAFIA DE NATURĂ

Faţă în faţă: fotografia de natură urbană a lui Ossi Saarinen

“Editing this story for World Press Photo was one of the toughest creative processes I’ve gone through,” she adds. “I shot thousands of images during the months I’d been going to Standing Rock. To get the narrative right, it really came down to the relationship between the pictures – how one photo spoke to the next. The final edit ended up including a lot of my quieter images. Even in the shot of the police line, where you feel the tension, there is no action – it is implied but not present.”

Când aţi început să fiţi interesat de fotografia de natură?

„Dintotdeauna am fost foarte interesat de natură şi, mai ales, de animale. În urmă cu trei ani, când aveam 18 ani, am făcut prima fotografie şi am realizat că aş putea imortaliza momentele pe care le preţuiesc în sânul naturii.”

„Dintotdeauna am fost foarte interesat de natură şi, mai ales, de animale. În urmă cu trei ani, când aveam 18 ani, am făcut prima fotografie şi am realizat că aş putea imortaliza momentele pe care le preţuiesc în sânul naturii.”

Even though her work does an excellent job of throwing light on what the Native American residents of Standing Rock were going through during this time, she feels she only scratched the surface. “I documented a mere chapter of the what was going on. There was such a large, diverse mix of tribes and camps, it was impossible to chronicle the whole story.”

Fortunately, she was not alone in wanting to expose what was happening at Standing Rock. “There were hundreds of other photographers covering the same story as me,” says Amber, whose shots of the protests were published by BuzzFeed. “That was a wonderful thing because we were building the critical mass of pictures that got the truth about what the Native American people were going through out to a wide audience – that’s the power of photojournalism.”

Vonda Long, descendent of High Hawk, who was killed in the 1890 Wounded Knee Massacre.
Taken on a Canon EOS 5D Mark III with an EF50mm f/1.4 USM lens.

Locuiţi într-un oraş, cum de găsiţi atât de multe animale pentru a le fotografia?

„Nu trebuie să parcurgi distanţe mari pentru a găsi natură în oraş; în curtea din spate a fostului meu apartament din Espoo exista o vizuină de vulpe, şi chiar în centrul Helsinki-ului se pot vedea veveriţe, enoţi şi bufniţe. Toate tipurile de locuri – chiar şi cele cu foarte puţină natură, cum ar fi câteva tufe şi arbuşti – sunt frecventate de animale. Chiar şi în cele mai mici parcuri putem găsi natură sălbatică.”

„Nu trebuie să parcurgi distanţe mari pentru a găsi natură în oraş; în curtea din spate a fostului meu apartament din Espoo exista o vizuină de vulpe, şi chiar în centrul Helsinki-ului se pot vedea veveriţe, enoţi şi bufniţe. Toate tipurile de locuri – chiar şi cele cu foarte puţină natură, cum ar fi câteva tufe şi arbuşti – sunt frecventate de animale. Chiar şi în cele mai mici parcuri putem găsi natură sălbatică.”

„Am montat odată o capcană fotografică într-o pădure în apropierea unei vizuini de vulpi doar pentru a vedea cum funcţionează şi pentru că am vrut să văd ce se întâmplă acolo în timpul nopţii. A fost singura dată când le-am utilizat. Probabil le-aş folosi mai mult în viitor dacă aş dori să fotografiez specii mai retrase din zone rurale, dar în cazul animalelor din oraş nu am nevoie să le folosesc.”

Articole conexe
canon-get-inspired-ossi-saarinen-urban-nature-photography-story-related1-185x94

FOTOGRAFIA DE NATURĂ

Cum să surprindeţi natura în oraş

Ossi Saarinen împărtăşeşte cele mai bune setări ale aparatului foto şi tehnici creative care pot fi folosite pentru fotografierea naturii urbane.

An Iberian lynx on a large rock looking directly at the camera.

FOTOGRAFIEREA NATURII SĂLBATICE

Cele mai bune obiective pentru natura sălbatică

Surprindeţi imagini incredibile cu animale şi păsări sălbatice cu ajutorul acestor obiective cu distanţă focală fixă şi acestor obiective cu zoom.

A young kestrel perched on a wooden post, and with its wings arched, squawks fiercely.

FOTOGRAFIEREA NATURII SĂLBATICE

Sfaturi pentru fotografierea naturii sălbatice

Profesionista Dani Connor împărtăşeşte cele mai bune sfaturi privind succesul în industrie al unui fotograf de natură sălbatică în devenire.

Aveţi o fotografie preferată?

„Fotografia mea preferată a fost realizată chiar în prima zi când am fotografiat vulpi. Conduceam printr-o zonă rurală şi plănuisem să fotografiez nişte flori dimineaţa devreme. Însă florile erau închise după o noapte răcoroasă, aşa că am decis să mă întorc acasă. Pe drum, am văzut nişte creaturi mici care traversau drumul.

„Nu eram sigur ce erau, aşa că am parcat maşina şi am ieşit cu atenţie, când am văzut creaturile mici intrând sub o magazie veche. M-am aşezat jos la câţiva metri depărtare şi am aşteptat să văd ce se întâmplă. După un timp, au ieşit nişte pui mici de vulpe. Nu prea le era frică de mine şi se jucau în jurul magaziei. Am surprins poate 200-300 de cadre acolo, iar fotografia mea preferată este cea în care sunt patru pui de vulpe care se îndreaptă oarecum spre aparatul foto [ilustrată mai sus]. Cred că fotografia de natură m-a făcut răbdător, trebuie să ai răbdare pentru a surprinde imaginea perfectă.”

Stilul dvs. este foarte distinctiv – adesea cu o adâncime superficială a câmpului, în unghiuri care fac subiectul să arate simpatic. Este acesta un lucru la care vă gândiţi atunci când fotografiaţi?

„Nu mă gândesc la asta când fac fotografiile; mai degrabă, atunci când aleg fotografiile pe care le distribui, încerc să le aleg pe cele în care subiectul iese în evidenţă semnificativ, aproape ca şi cum ar dansa pe fundal. Obţin acest efect folosind o deschidere mare a diafragmei, astfel încât fundalul este nefocalizat.

„De obicei, folosesc modul cu prioritate diafragmă (Av) şi setez deschiderea diafragmei cât mai mare posibil, de exemplu, f/2,8, în funcţie de obiectiv. Uneori utilizez modul manual, dar adeseori lumina se schimbă atât de rapid şi animalelor le place să se mişte dintr-un loc în altul, încât modul Av este mai uşor de utilizat decât cel manual pentru reacţii mai rapide.

„La început nu încercam să le fac să arate [drăgălaş] – cred că s-a întâmplat deoarece, de cele mai multe ori, coada păsărilor nu este vizibilă, ceea ce le face să arate mai rotunde. De asemenea, deseori încerc să realizez fotografii în care subiectul priveşte direct la aparatul foto. Fac multe fotografii o dată şi încerc să le aleg pe cele cu o expresie facială amuzantă sau o ciudăţenie.”

A small mouse surrounded by autumn leaves on the ground takes a nut from a man's hand.

Pentru cei care se gândesc dacă să cumpere un aparat foto sau să utilizeze camera foto a telefonului lor, ce le-aţi spune?

„Telefoanele pot fi OK pentru unele peisaje, însă pentru fotografierea animalelor nu te poţi apropia cu capacitatea limitată a obiectivului telefonului mobil. De asemenea, animalele se mişcă rapid, iar camera foto a telefonului pur şi simplu nu este suficient de bună pentru a surprinde mişcarea. Şi nu poţi fotografia în întuneric cu un telefon.”

Care este piesa dvs. preferată din echipamentul pentru fotografierea naturii?

„Aş spune obiectivul Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, pe care îl folosesc cu aparatul meu Canon EOS 6D. Zoomul îmi permite să fotografiez animale, atât de aproape, cât şi mai de departe, iar deschiderea diafragmei de f/2,8 este excelentă pentru condiţii de iluminare redusă. Prefer obiectivele cu o deschidere mare a diafragmei, pentru că este nevoie de timpi de expunere scurţi pentru a prinde animalele în mişcare. În plus, obiectivul nu este prea greu sau mare la transport. Mi-ar plăcea să trec la a doua sau a treia versiune într-o zi [ambele având în plus stabilizatoare de imagine, pentru a contribui la claritatea imaginilor], însă cel mai important lucru pentru mine este că focalizarea automată este rapidă.”

Aveţi destul de mulţi urmăritori pe Instagram, mult peste 100.000. Cum aţi ajuns la o audienţă atât de mare?

„Întotdeauna am postat doar fotografiile mele preferate acolo. Am început să fiu remarcat cu primele mele fotografii cu vulpi, care au fost distribuite de unele conturi de Instagram care publică lucrările altora [Ossi utilizează hashtag-uri populare şi hashtag-uri asociate cu aceste conturi atunci când îşi publică fotografiile, ceea ce îi ajută pe deţinătorii acestor conturi să-i găsească lucrările]. Atunci când mi-au distribuit fotografiile, am câştigat urmăritori.

„Acum, diverse site-uri web distribuie, de asemenea, fotografiile mele şi scriu articole despre acestea. Cu câteva zile în urmă, un site web a distribuit fotografiile mele într-un articol care a avut o răspândire rapidă [467.000 de vizualizări la momentul scrierii]. Am avut aproximativ 15.000 de urmăritori noi în trei zile.”

Faceţi compoziţii cu gândul la Instagram, de exemplu, amplasând animalul în mijlocul cadrului?

„Da. Recent, am început să mă gândesc la modul în care va arăta fotografia pe Instagram, deoarece este principalul canal pentru publicarea fotografiilor mele. Aşa că de obicei încerc să mă asigur că animalul se află în mijlocul fotografiei. Fac fotografii atât orizontale, cât şi verticale, dar dacă iau în considerare doar publicarea pe Instagram, atunci fotografiile pe verticală sunt mai bune. Pentru a menţine interesul urmăritorilor mei, public doar imagini noi, în locul republicării unor fotografii vechi. Toate animalele drăgălaşe, cum ar fi puii de vulpe şi alţi pui, sunt foarte populare.”

Scris de Kathrine Anker şi David Clark

Produse conexe

Articole conexe

Get Inspired (Inspiră-te) este principala sursă de sfaturi utile privind fotografia, ghiduri de achiziţie şi interviuri interesante – tot ce aveţi nevoie pentru a găsi cel mai bun aparat foto sau cea mai bună imprimantă şi pentru a vă realiza următoarea idee creativă.

Înapoi la toate poveştile