Fotografia stradală a apărut de când aparatele foto au devenit suficient de portabile pentru a fi uşor de transportat. Este un gen care include o gamă largă de stiluri, dar este definit în linii mari ca imagini neregizate înregistrate în public. Majoritatea oamenilor se gândesc la stilul newyorkez din perioada anilor ’60 până în ’80 ca fiind esenţa fotografiei stradale – fotografii realizate în ritm alert, uneori cu feţele oamenilor în prim-plan. Însă, la fel ca toate tipurile de fotografie, a evoluat.
Într-o epocă în care toată lumea are un smartphone în buzunar, fotografii stradali serioşi se diferenţiază prin calitatea imaginilor realizate cu aparatul foto şi creativitatea lor. Pot rămâne fideli stilului de mai sus, dar fac fotografie stradală în propriul mod.
Să-l luăm pe Andres McNeill. Locuind în Glasgow, Regatul Unit, a câştigat un public substanţial pe reţelele sociale pentru fotografiile lui dramatice, bazate pe arhitectură, ale oraşului scoţian. Pentru Andres, pe primul loc sunt clădirile, apoi oamenii.
Aici, el îşi dezvăluie sfaturile pentru fotografiere pe stradă.
Cele mai bune sfaturi pentru realizarea de fotografii şi videoclipuri stradale unice
Observaţi lumea din jur
Deşi Andres este inspirat de arhitectură, îi place să includă şi oameni în fotografia sa urbană, să adauge mişcare şi personalitate şi să dea viaţă unei fotografii. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R6 cu adaptor de montură Canon EF-EOS R şi obiectiv Canon EF 70-200mm f/4L IS USM la 200 mm, 1/800 s, f/4 şi ISO 400. © Andres McNeill
Marcajele rutiere şi elementele metalice de pe exteriorul acestei clădiri îndrumă ochiul privitorului spre silueta în vârstă care merge cu bastonul pe lângă zidurile impunătoare din cărămidă roşie. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/800 s, f/2,8 şi ISO 100. © Andres McNeill
Când Andres face o şedinţă foto de o zi, evită în mod deliberat să se gândească prea mult unde se duce, reacţionând în schimb la ceea ce vede. Cu toate acestea, are o idee despre ceea ce caută. „Aş spune că sunt puţin diferit de mulţi fotografi stradali, pentru că ţin cont de arhitectura urbană”, explică el. „Sunt interesat să arăt proporţiile. Îmi place să am o clădire masivă şi apoi oameni în prim-plan pentru a crea contrast.”
De obicei, Andres se plimbă până când găseşte o locaţie care crede că va crea o compoziţie impresionantă, după care îşi pregăteşte aparatul de fotografiat şi aşteaptă. „Găsesc o clădire frumoasă ca fundal, iar persoana care trece prin faţă este aproape secundară”, spune el. Subiectul ideal se bazează adesea pe o repetiţie vizuală sau pe o coincidenţă – „o persoană cu o bluză verde lângă un panou publicitar cu imaginea unei persoane cu o bluză verde, lucruri de genul acesta”.
Când fotografiez oamenii într-o scenă, este important să ţin cont de un punct de focalizare – indiferent că sunt ochii personajului principal, faţa unei persoane din mijlocul unei mulţimi sau cineva mergând grăbit pe stradă.
Găsiţi un stil care să vă inspire
Un avantaj al utilizării clădirilor înalte pentru încadrare este că puteţi fotografia în orice moment al zilei. „Nu contează dacă fotografiaţi la prânz, ceea ce e de obicei coşmarul unui fotograf, deoarece soarele tinde să fie extrem de puternic, deoarece puteţi găsi în continuare un contrast frumos între lumină şi umbră”, spune Andres. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/250 s, f/2,8 şi ISO 200. © Andres McNeill
Motivul pentru care lui Andres îi place să surprindă imagini care arată aproape ca nişte cadre de film este deoarece creează un „aspect nostalgic, care-mi aminteşte de Glasgowul copilăriei mele”, spune el. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R6 cu obiectiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM la 1/6 s, f/4,5 şi ISO 100. © Andres McNeill
Cinematografia este un punct de referinţă important pentru Andres, care compune o imagine „aproape ca pe cadrul definitoriu de început al unui film”.
El subliniază că nu există o „abordare unică” atunci când vine vorba de fotografia stradală de astăzi. Andres este atras în principal de formele şi modelele clădirilor, indiferent dacă sunt edificii victoriene din secolul al XIX-lea sau structurile brutaliste ocazionale pe care le poţi găsi pe străzile din Glasgow. El spune: „Îmi place mult să folosesc linii conducătoare, profitând de liniile unei clădiri pentru a îndruma privirea către un subiect. Uneori voi fotografia cu o clădire de fiecare parte a cadrului şi apoi în mijloc o persoană sau poate un taxi care se îndreaptă spre mine.
„Există atât de multe abordări posibile”, adaugă Andres. „Vechiul mod era să folosim întotdeauna distanţa de 35 mm, uneori să fotografiem de la nivelul şoldului, de aproape, în timp ce acum folosim o varietate atât de mare de distanţe focale. Dacă te simţi mai introvertit, ai putea folosi 85 mm sau 200 mm şi fotografia de peste drum, surprinzând un moment pe care l-ai putea pierde la 35 mm.”
Fiţi respectuos
La început, Andres a încercat să imite fotografi stradali din trecut, care s-ar fi apropiat cât mai mult de subiecţii lor. „Nu-mi prea place să invadez spaţiul oamenilor”, a concluzionat el de atunci. „Nu este chiar stilul meu.” Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/500 s, f/4,5 şi ISO 100. © Andres McNeill
Este întotdeauna recomandat să verificaţi aspectele juridice legate de fotografia stradală pentru locul în care intenţionaţi să fotografiaţi – dar, în general, majoritatea ţărilor permit fotografierea în spaţii publice dacă nu se specifică altfel. Aceasta include fotografierea pietonilor de pe stradă şi a persoanelor din locuri publice, cum ar fi parcurile.
Chiar şi aşa, fotografierea străinilor poate fi intimidantă. „Doar fiţi sincer cu privire la ceea ce faceţi şi lăsaţi să se vadă pasiunea care vă însufleţeşte”, sfătuieşte Andres, care de regulă face o fotografie şi apoi, dacă e posibil, merge şi vorbeşte cu subiectul şi i-o arată pe ecranul aparatului foto. De asemenea, vă puteţi oferi să îi trimiteţi imaginile sau îi puteţi spune cum să vă găsească pe reţelele sociale, astfel încât să poată vedea imaginile online.
Majoritatea oamenilor sunt de acord să fie fotografiaţi, dar Andres va şterge cu plăcere imaginea dacă i se cere.
Cinematografia stradală
Nu este surprinzător faptul că dragostea lui Andres pentru aspectul cinematografic l-a determinat să filmeze clipuri video expresive pe lângă fotografiile sale stradale. El foloseşte adesea un Canon EOS R5 (urmat acum de modelul mai nou EOS R5 Mark II) când vrea să alterneze între fotografii şi videoclipuri, dar trece la o cameră de cinema EOS C70 când se concentrează doar pe video, datorită filtrelor sale ND încorporate „revoluţionare” pentru controlul expunerii.
Când vine vorba de cinematografia stradală, Andres recomandă să fiţi mai atenţi la modul în care încadraţi o scenă. „Fotografia stradală e mai puţin pretenţioasă. Trebuie să încadraţi fotografiile cu grijă, dar puteţi modifica decuparea mai târziu. În cazul videoclipurilor, când ceva nu arată bine sau vă blochează cadrul, este mai greu de rezolvat – deşi cu camerele Canon 8K puteţi decupa scena pentru a crea un cadru 4K sau Full HD.”
El sugerează, de asemenea, adoptarea unei mentalităţi de fotograf de natură sălbatică pentru a fi mai răbdător cu scena dumneavoastră stradală: „Când credeţi că nu se întâmplă nimic şi sunteţi pe punctul să plecaţi într-un alt loc, mai rămâneţi încă 10 secunde să filmaţi – tocmai atunci se întâmplă de regulă ceva!”
El spune că abordarea sa în ceea ce priveşte filmarea este „foarte similară, dar şi foarte diferită” de fotografiere. „Ştiu că este un paradox total! Îmi place să filmez în stil documentar spontan şi rapid, care este similar cu fotografia stradală, pentru că eşti pur şi simplu acolo, observând momentele. Dar sunt totodată discipline diferite. În fotografia stradală, atenţia se concentrează pe oamenii care vor intra în cadru, dar în cinematografia stradală oamenii sunt aproape secundari. Este mai mult vorba despre lumină, clădiri şi, în esenţă, despre a picta o scenă completă.”
Această abordare picturală se extinde la post-producţie: „Îmi place foarte mult să văd cum prinde formă materialul final, să forţez culorile şi să descopăr ce imagini nebuneşti pot obţine. Sunt un mare fan al filmelor precum Blade Runner, unde se forţează uneori culori nerealiste.”
Când editează secvenţe pentru reţelele sociale, Andres spune: „Caut o compoziţie bună cu elemente de arhitectură şi îmi place să încadrez scena cu oameni care intră şi ies din cadru sau, uneori, să merg împreună cu mulţimea, punând accentul pe o clădire. Îmi mai place să fac panoramări cu oameni care merg pe jos sau biciclişti, pentru a crea un pic de mişcare.”
Fotografierea şi filmarea pentru reţelele sociale
De multe ori, trebuie să aştepţi pentru a obţine fotografia dorită. Andres ar putea sta o jumătate de oră în acelaşi loc fără a obţine imaginea pe care o doreşte, cum ar fi cineva care să intre în cadru. Dar după ce aţi identificat o locaţie interesantă, puteţi să reveniţi acolo în altă zi. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R6 cu adaptor de montură Canon EF-EOS R şi obiectiv Canon EF 70-200mm f/4L USM la 1/250 s, f/4,5 şi ISO 3200. © Andres McNeill
Camera video Canon EOS R50 V are o mufă pentru trepied pentru poziţionare verticală, facilitând filmarea în orientare verticală pentru platformele sociale. Este utilizată aici cu mânerul versatil tip trepied Canon HG-100TBR.
Distribuirea fotografiilor şi videoclipurilor dumneavoastră stradale pe canalele sociale este o modalitate excelentă de a ajunge la un public nou şi mai numeros. Andres spune că reţelele sociale au fost esenţiale la începutul carierei sale: „Au însemnat totul, pentru că nu ştiu nimic despre site-uri web şi SEO.”
Videoclipurile devin o prioritate pe reţelele sociale, spune el, motiv pentru care filmează acum clipuri special pentru canalele sale. „Un purist ar spune probabil că totul trebuie filmat pe orizontală, dar asta nu este ideal pentru reţelele sociale, cu excepţia YouTube. Aşa că, uneori, voi filma intenţionat scene stradale pe verticală. Totuşi, merită efortul, pentru că nivelul de interacţiune creşte pe TikTok când filmez pe verticală.” Concepută în primul rând pentru video, Canon EOS R50 V este prevăzut cu o mufă de trepied pentru poziţionare verticală pentru a valorifica la maximum aceste oportunităţi.
O compoziţie verticală completează adesea fotografia stradală axată pe arhitectură, dar lui Andres îi place să fotografieze pe orizontală. „Pe Instagram poţi face lucruri precum suprapunerea a trei imagini, unde ai trei scene orizontale diferite una deasupra celeilalte într-un cadru 4x5. Poţi folosi acest lucru şi pentru a spune uneori o poveste vizuală.”
Când vine vorba de alegerea fotografiilor pe care să le postaţi pe reţelele sociale, Andres recomandă să nu încercaţi să mulţumiţi pe altcineva în afară de dumneavoastră: „Am învăţat să nu mai fotografiez pentru alţi oameni şi încerc să fotografiez doar ceea ce este interesant pentru mine.”
Deşi peisajul reţelelor sociale este în continuă schimbare, Andres are un sfat de încredere pentru dezvoltarea unui public de urmăritori pentru fotografia stradală şi menţinerea interesului lor: să fii interactiv. „Nu sunt unul din acei creatori care doar postează şi ignoră mesajele. Am un public de bază bun care interacţionează cu mine zilnic şi, deşi nu am un număr mare de urmăritori, îmi fac timp să răspund la toate comentariile şi să vorbesc cu toată lumea care doreşte să interacţioneze. Evident, dacă ai un milion de urmăritori, nu poţi face asta, dar cred că reţelele sociale ar trebui să fie un drum cu dublu sens.”
Creaţi geanta de echipamente perfectă pentru fotografia stradală
Surprinderea momentelor spontane şi a scenelor ieşite din comun este una dintre marile bucurii ale fotografiei stradale, aşa că este ideal să aveţi un aparat foto cu un mod de fotografiere rapidă în rafală. EOS R8 poate fotografia la viteze de până la 40 cps cu obturatorul electronic şi dispune şi de un mod de fotografiere RAW în rafală la 30 cps cu precaptură, cu care puteţi începe să înregistraţi fişiere RAW când apăsaţi butonul declanşatorului la jumătate.
Multe aparate foto Canon EOS au un ecran cu unghi variabil, ceea ce facilitează compunerea unei imagini când înregistraţi din unghiuri neobişnuite. Şi Canon PowerShot V1 dispune de această caracteristică, pe lângă o gamă mare de opţiuni video.
Cu dimensiuni compacte şi performanţă remarcabilă la lumină scăzută, aparatele foto mirrorless Canon din sistemul EOS R, de la modelele full frame EOS R8 şi EOS R6 Mark II la modelele APS-C EOS R10 şi EOS R50, sunt o alegere excelentă pentru fotografia stradală. Dacă doriţi o variantă mai de buzunar, luaţi în considerare un aparat compact, cum ar fi Canon PowerShot V1, care combină calitatea ridicată a imaginii cu funcţii foto şi video avansate pentru creatorii de conţinut.
În mod obişnuit, Andres înregistrează imagini cu timpi scurţi de expunere în modul rafală continuă. „Vreau să îngheţ acţiunea şi nu vreau să ratez fotografia”, explică el.
În mod tradiţional, fotografii stradali au folosit obiective de 35 mm sau 50 mm, deoarece sunt cele mai apropiate de modul în care ochiul uman vede lumea şi, prin urmare, oferă o perspectivă naturală. Atât Canon RF 50mm F1.8 STM, cât şi RF 35mm F1.8 MACRO IS STM oferă un efect bokeh frumos şi uniform, iar deschiderile largi ale diafragmei contribuie, de asemenea, la crearea unui efect cinematografic, izolând subiectul şi menţinând fundalul neclar.
Dacă, totuşi, fundalul este la fel de important ca subiectul, un obiectiv grandangular ar putea fi o opţiune mai bună. Supercompactul Canon RF 28mm F2.8 STM dispune atât de o distanţă focală versatilă, cât şi de o diafragmă rapidă pentru a experimenta cu estomparea fundalului, fiind astfel un obiectiv ideal pentru fotografia stradală. Obiectivul universal Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM dispune de stabilizare optică a imaginii pentru a reduce la minimum mişcarea aparatului şi vă oferă totodată versatilitatea de a surprinde atât scene urbane panoramice, cât şi portrete stradale mai intime. „Uneori îmi place să pot folosi zoomul şi să creez perspective diferite”, spune Andres.
Fotografierea cu un teleobiectiv vă ajută să păstraţi o anumită distanţă între dumneavoastră şi subiect, astfel încât să nu trebuiască să îi invadaţi intimitatea. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM este un obiectiv cu zoom 10x extrem de versatil, ideal dacă vă doriţi un singur obiectiv cu o distanţă focală pentru fiecare scenariu.
Cele mai bune cinci sfaturi pentru fotografia stradală creativă
1. Adoptaţi perspective creative
Folosind solul şi partea inferioară a podului ca elemente naturale de încadrare şi surprinzând clădirea şi copacii reflectaţi în balta de pe drum, Andres a transformat o scenă altfel neremarcabilă într-una interesantă. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/1000 s, f/3,5 şi ISO 100. © Andres McNeill
Adăugaţi varietate fotografiilor urbane fotografiind o scenă stradală de sus sau de la nivelul solului, cu aparatul orientat în sus. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R6 cu adaptor de montură Canon EF-EOS R şi obiectiv Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM la 16 mm, 1/160 s, f/5 şi ISO 100. © Andres McNeill
Pentru a crea imagini originale, încercaţi să fotografiaţi dintr-un unghi neobişnuit sau dintr-o perspectivă neconvenţională. Unul dintre lucrurile pe care Andres le iubeşte la Glasgow este faptul că, fiind foarte deluros, poate aduce în cadru diferite perspective şi straturi. Altitudinea este, de asemenea, excelentă pentru surprinderea apusurilor de soare.
Altă tehnică utilă este să căutaţi reflexii în geamuri sau pe alte suprafeţe lucioase. În afară de geamuri, pentru a crea compoziţii interesante, aţi putea experimenta cu bălţi şi râuri.
Dacă fotografiaţi imagini stradale, gândiţi-vă ce este unic în oraşul dumneavoastră şi folosiţi-vă de aceasta pentru a crea imagini interesante şi originale.
2. Surprindeţi imagini estompate
Atunci când doriţi să realizaţi imagini estompate, căutaţi obiecte interesante care vor crea modele îndrăzneţe, cum ar fi aceste umbrele colorate suspendate deasupra străzii. Mişcarea aparatului foto în sus şi în jos, combinată cu un timp de expunere de 1/15 s, va transforma o scenă stradală obişnuită într-o frumoasă imagine estompată. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS RP (urmat acum de modelul mai nou EOS R8) cu obiectiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM la 35 mm, 1/15 s, f/22 şi ISO 100.
Mişcarea aparatului foto este un lucru pe care fotografii vor să-l evite de obicei, dar mişcarea intenţionată în timpul expunerii poate duce la realizarea unor uimitoare fotografii stradale abstracte şi este un mod minunat de a transmite un sentiment evocat de un loc anume.
Cheia este setarea unui timp de expunere suficient de lent pentru a crea estompare şi suficient de rapid pentru a lăsa impresia că în fotografie există oameni şi forme. Încercaţi să setaţi aparatul foto la modul Prioritate de timp de expunere (Tv) cu un timp de expunere de 1/15 s. Setaţi sensibilitatea la lumină a aparatului la ISO 100 ca punct de plecare, ajustând această valoare pe baza nivelului de lumină ambiantă din jur, până când obţineţi expunerea pe care o doriţi. Apoi, când apăsaţi butonul declanşatorului, mişcaţi scurt aparatul foto. O mişcare de sus în jos funcţionează bine pentru scenele care includ oameni, întrucât păstrează formele siluetelor, însă puteţi încerca şi o mişcare laterală, o rotaţie precisă sau o apropiere şi depărtare rapide.
În modul Prioritate de timp de expunere (Tv), puteţi seta sensibilitatea ISO la automat – disponibilă pe majoritatea aparatelor foto – ceea ce vă permite să vă concentraţi doar pe timpul de expunere.
3. Expuneţi pentru zonele luminoase
Atunci când creaţi imagini abstracte, poate fi utilă fotografierea zonelor cu lumină şi culori intense sau contrastante – datorită acestui contrast, ne este mai uşor să vedem lumea ca pe o înşiruire de forme. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS 90D cu obiectiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM la 39 mm, 1/160 s, f/8 şi ISO 100.
Activaţi compensarea expunerii şi reduceţi expunerea cu un stop sau două pentru a expune pentru zonele luminoase în zilele cu soare puternic. Reţineţi că, pentru a putea realiza acest lucru, trebuie să utilizaţi setări de expunere automată precum Prioritate de diafragmă sau Prioritate de timp de expunere.
Fotografii evită adesea fotografierea în lumina directă a soarelui în timpul zilei, deoarece aceasta creează un contrast puternic cu umbrele adânci. Însă, când vine vorba de fotografia stradală, acest contrast vă poate permite să simplificaţi scenele aglomerate, transformându-le în forme abstracte uimitoare. Atunci când expuneţi pentru zonele luminoase, umbrele din imagini vor deveni aproape complet negre, formând forme fără detaliu.
Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să utilizaţi compensarea expunerii. Pur şi simplu reduceţi expunerea cu un stop sau două pentru a întuneca scena, astfel încât umbrele să devină adânci şi părţile aflate în lumina soarelui să rămână bine definite.
4. Fotografiaţi cu dublă expunere
Când este în modul de expunere multiplă, aparatul foto oferă o previzualizare în timp real a imaginii îmbinate atunci când realizaţi fotografia, ceea ce vă ajută să compuneţi cu uşurinţă a doua expunere, astfel încât să fie în armonie cu prima. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS 90D cu obiectiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM la 55 mm, 1/160 s, f/7,1 şi ISO 100.
Întorcând aparatul foto invers pentru al doilea cadru al dublei expuneri, puteţi crea privelişti urbane suprarealiste.
Populară încă din anii 1800, fotografia cu dublă expunere vă permite să suprapuneţi o imagine peste alta, pentru rezultate interesante. Canon EOS R8, EOS R7 şi alte aparate foto noi oferă un mod special de expunere multiplă, care vă ajută să creaţi efectul pe măsură ce fotografiaţi. Activaţi pur şi simplu modul, setaţi numărul dorit de expuneri şi începeţi să fotografiaţi. În mod util, puteţi să previzualizaţi efectul în momentul în care realizaţi al doilea cadru (sau al treilea sau al patrulea – modul permite până la nouă cadre), astfel încât să puteţi regla imaginea pentru a obţine cea mai interesantă combinaţie.
Atunci când căutaţi subiecte şi scene pentru fotografiile cu expunere dublă, reţineţi că zonele mai luminate vor rămâne nemodificate sau vor deveni şi mai luminoase, dar niciodată mai întunecate. Astfel, clădirile şi formele mai întunecate, fotografiate pe un fundal luminos cum este cerul, pot crea imagini îndrăzneţe.
5. Alegeţi detaliile
Când ieşiţi în oraş cu aparatul foto, căutaţi puncte interesante de contrast, modele armonioase, forme geometrice, zone extinse îndrăzneţe de culoare sau detalii arhitecturale abstracte. Fotografierea de prim-planuri ale elementelor unor clădiri, cum este această imagine realizată cu aparatul înclinat, este un mod minunat de a reprezenta abstract structurile arhitecturale.
Una dintre marile bucurii ale fotografiei stradale este marea varietate de detalii interesante care se găsesc peste tot, de la linii arhitecturale abstracte la semne, texturi, tipografie şi reflexii colorate. Deseori, cele mai bune fotografii abstracte au compoziţii simple. Prin concentrarea pe unul sau două detalii şi excluderea celorlalte detalii, puteţi crea fotografii frumoase care sugerează mediul mai amplu din jurul lor. Imagini ca acestea pot constitui minunate obiecte de artă murală, aşadar, de ce nu v-aţi imprima fotografiile preferate?
Fotografia stradală este cel mai accesibil tip de fotografie. Nu aveţi nevoie de echipamente complicate şi costisitoare pentru a începe. Nu trebuie să călătoriţi în străinătate, să faceţi drumeţii montane sau să staţi săptămâni întregi într-o ascunzătoare până când apare o creatură rară. Tot ce trebuie să faceţi este să vă luaţi geanta, să ieşiţi pe străzile din apropiere şi să fotografiaţi. Şi este o abilitate care se îmbunătăţeşte pe măsură ce exersaţi. „Până nu vă veţi antrena ochiul, nu vă veţi da seama că momentele incredibile se întâmplă tot timpul”, spune Andres. „Trebuie doar să aveţi răbdare.”
Subiectele fascinante sunt chiar în apropierea dumneavoastră. Aşa că ieşiţi, pregătiţi-vă şi apăsaţi declanşatorul.
Articol scris de Rachel Segal Hamilton, James Paterson şi Marcus Hawkins
Produse conexe
-
Compact digital
PowerShot V1
O cameră video compactă cu înregistrare 4K, focalizare automată precisă şi sunet deosebit de clar – ideală pentru creatorii de conţinut în mişcare. -
Aparate foto mirrorless
EOS R10
Faceţi următorii paşi în fotografie şi filmare cu un aparat foto mirrorless din sistemul EOS R construit pe baza unui senzor de dimensiune APS-C. -
Aparate foto mirrorless
EOS R8
Avansaţi la fotografii şi filme full frame şi realizaţi-vă ambiţiile creative. -
Aparate foto mirrorless
EOS R50 V
Deveniţi creativ cu o cameră video cu obiective interschimbabile care dispune de funcţii avansate de filmare pentru a vă îmbunătăţi conţinutul. -
Obiective RF
RF 28-70mm F2.8 IS STM
Un obiectiv cu zoom f/2,8 de 28-70 mm mic, rapid şi uşor pentru aparate foto full-frame, cu IS şi etanşare la intemperii. Excelent pentru călătorii, portrete şi creativitate în fiecare zi. -
Obiectiv standard
RF 50mm F1.8 STM
Un obiectiv RF de 50 mm cu distanţă focală fixă, compact, silenţios şi uşor, având o deschidere mare a diafragmei, de f/1,8, perfect pentru valorificarea viziunii dumneavoastră creative.