Sunset over town

Fotografie peisagistică

Vedeţi diferenţa cu un obiectiv specializat pentru peisaje

Indiferent de obiectivul cu care fotografiaţi, puteţi obţine imagini extraordinare cu peisaje. Cu toate acestea, există momente în care utilizarea unui obiectiv specializat vă poate permite să obţineţi ce este mai bun dintr-o scenă.

Obiectivele grandangulare, adesea denumite obiective pentru peisaje, oferă vederi largi, permiţându-vă să cuprindeţi mai mult în cadru, pentru a crea interes şi dramatism suplimentare.

Să aruncăm o privire asupra unor exemple...

Old Brighton pier

imaginea din stânga:
Canon EOS 5DS – Distanţă focală 105,0 mm
1/80 s, f/4,0, ISO 800

imaginea din dreapta:
Canon EOS 5DS – Distanţă focală 24,0 mm
1/60 s, f/4,0, ISO 800

Fotografierea cu o distanţă focală mai mare permite o vizualizare mai bună a detaliilor, care altfel s-ar pierde. Utilizarea obiectivului mai larg atrage atenţia asupra acestor detalii şi evidenţiază împrejurimile, arătându-ne mai multe detalii din scenă. Fundalul estompat adaugă contrast, iar stâlpii şi plaja cu pietricele permit o mai bună încadrare a compoziţiei prin includerea mai multor suporturi cu bare de oţel.

City view at night

imaginea din stânga:
Canon EOS M5 – Distanţă focală 50,0 mm
20 s, f/8,0, ISO 100

imaginea din dreapta:
Canon EOS M5 – Distanţă focală 21,0 mm
13 s, f/8,0, ISO 200

Prin utilizarea obiectivului cu zoom la o distanţă focală de 50 mm în prima fotografie, sunt surprinse detalii de prim-plan ale oraşului, fiecare clădire putând fi văzută individual. Cu o distanţă focală de 21 mm putem adăuga mai multe clădiri şi ne putem concentra pe iluminarea neobişnuită a acestui peisaj urban, inclusiv pe liniile albastre care sparg norii şi luminile calde ale caselor din faţă.

Bridge over low tide

imaginea din stânga:
Canon EOS 200D şi Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM la distanţa focală de 18,0 mm
1/10 s, f/5,0, ISO 400

imaginea din dreapta:
Canon EOS 200D şi Canon EF-S 10-18mm f/4,5-5.6 IS STM la distanţa focală de 10,0 mm
1/8 s, f/5,0, ISO 400

Utilizarea unui obiectiv mai larg pentru această scenă a permis includerea mai amplă a mării, care echilibrează mai bine podul în compoziţie. Obiectivul grandangular a produs, de asemenea, o imagine cu mai mult cer, care a oferit o gamă minunată de culori văzute în această zi cu cer înnorat.

Fie că este vorba de o perspectivă a orizontului mai completă, mai multe detalii ale cerului şi în prim-plan sau includerea unor caracteristici care nu au fost văzute cu obiectivul standard, utilizarea unui obiectiv grandangular specializat poate avea avantaje reale la fotografierea peisajelor.

Articole conexe
LANDSCAPE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIA PEISAGISTICĂ

Listă de verificare pentru fotografierea peisajelor

Iată o listă rapidă de verificare mentală – cele mai importante şase lucruri de reţinut la fotografierea peisajelor.

TIME-LAPSE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIA CU REDARE ACCELERATĂ

Sugestii pentru fotografierea cu efect de scurgere rapidă a timpului

În acest scurt videoclip şi ghid veţi afla câteva noţiuni de bază despre fotografia cu efect de scurgere rapidă a timpului.

LANDSCAPE AND MACRO PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIA MACRO ŞI PEISAGISTICĂ

Fotografia macro şi peisagistică – totul într-o singură şedinţă foto

Henrik Spranz combină abilităţile tehnice cu flerul creativ pentru a realiza fotografii extraordinare care au devenit extrem de populare pe web.

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile