light trail over empty road

Fotografia cu expunere

Fotografia cu expunere lungă

Expunerea prelungită se referă la realizarea unei fotografii cu timpi de expunere între câteva secunde şi câteva ore şi este o tehnică excelentă pentru a captura fotografii uimitoare cu peisaje.

Mai întâi, va trebui să fixaţi aparatul foto pe un trepied. Dacă ţineţi în mână un aparat foto cu un timp de expunere chiar şi de 1 secundă veţi obţine o imagine neclară. Setaţi sensibilitatea ISO în funcţie de scenă şi utilizaţi modul Prioritate de timp de expunere (Tv) pentru a regla timpul de expunere până la 30 de secunde. Utilizând un declanşator la distanţă, cum ar fi telecomanda RC-6, comutatorul de la distanţă RS-60E3 sau telecomanda wireless Canon BR-E1, alternativ, temporizatorul de 2 secunde va evita tremurul aparatului în timp ce apăsaţi butonul declanşator.

După cum puteţi vedea în exemplul de mai sus, mişcarea Pământului în timpul expunerii lungi a creat acest efect de dâră de stele pe cerul nopţii.

Provocarea de a fotografia cu expuneri lungi în timpul zilei rezidă în setarea timpului de expunere astfel încât să permită realizarea unor mişcări suficiente. În mod ideal, timpul de expunere ar trebuie să fie mai mare de câteva secunde, aşa că nu uitaţi să menţineţi valoarea ISO scăzută şi diafragma mică. De asemenea, vă ajută la fotografierea în condiţii de cer înnorat sau umbre sau la început şi final de zi, când lumina este mai slabă. Alternativ, investiţi într-un filtru care se fixează pe capătul obiectivului şi împiedică pătrunderea luminii. Un filtru de densitate neutră (ND) va funcţiona cel mai bine. Unele aparate foto compacte, precum seria PowerShot G7 X, au un filtru ND încorporat, pe care îl puteţi activa şi dezactiva din meniu.

Cu o valoarea ISO scăzută de 100 şi o diafragmă mică de f/16, s-au utilizat timpi de expunere de 1/10 şi 30 de secunde pentru a surprinde estomparea valurilor din timpul fluxului şi refluxului.

Articole conexe
Fireworks photography

FOTOGRAFIILE CU ARTIFICII

10 sfaturi pentru a vă ajuta să faceţi fotografii mai bune cu artificii

De la cele mai bune setări ale aparatului foto până la includerea familiei şi prietenilor în cadru, iată cum puteţi surprinde bucuria şi magia artificiilor în fotografii.

Light Painting Photography

FOTOGRAFIA CU PICTURĂ DE LUMINĂ

Pictură în imagini utilizând o sursă de lumină şi timpi lungi de expunere

Pictura cu lumină este o activitate fotografică populară, mai ales pentru că se obţin destul de uşor rezultate excelente, necesită puţine echipamente specializate şi puteţi obţine rezultate cu adevărat interesante.

Astrophotography

ASTROFOTOGRAFIE

Cum să fotografiaţi cerul de noapte înstelat

Noua tehnologie a aparatelor foto facilitează mai mult ca niciodată fotografierea cerului înstelat. Aceste sfaturi profesioniste vă vor ajuta să creaţi imagini cu adevărat stelare.

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile