Three cyclists ride around a velodrome; the cyclists are in sharp focus, with everything else blurred.

NOŢIUNI DE BAZĂ DESPRE FOTOGRAFIE

Învăţaţi să folosiţi panoramarea pentru fotografii de acţiune mai bune

Panoramarea este o tehnică folosită de obicei în imaginile de acţiune pentru a transmite senzaţia de mişcare. Aceasta presupune menţinerea unor timpi lungi de expunere şi deplasarea aparatului foto în direcţia în care se mişcă subiectul. Când panoramarea este efectuată corect, subiectul este menţinut clar, iar fundalul şi obiectele statice din cadru sunt redate brăzdat în cadru cu o estompare uniformă.

Panoramarea poate fi utilizată pentru a reda o senzaţie de mişcare în imaginile dvs., pentru efecte creative şi pentru a uniformiza fundalul, asigurând o focalizare suplimentară pe subiect.

Indiferent de intenţia dvs., panoramarea reprezintă un avantaj excelent, iar secretul pentru a obţine o panoramare impresionantă nu este altul decât... practica. Panoramarea presupune un control bun al aparatului foto, aşadar, nimic nu poate înlocui experienţa. Printre subiecţii indicaţi pe care să exersaţi panoramarea se numără cei care participă la sporturile pe pistă, deoarece veţi putea încerca să vă îmbunătăţiţi abilităţile de fiecare dată când aceştia trec prin faţa dvs. la fiecare tură.

Configurarea aparatului foto

Comutaţi la modul Prioritate timp de expunere sau la Modul manual complet şi selectaţi timpul de expunere. Acesta depinde de mai mulţi factori: cât de repede se mişcă subiectul, distanţa dintre dvs. şi subiect, obiectivul pe care îl utilizaţi şi nivelul de efect de estompare pe care doriţi să-l obţineţi.

Spre exemplu, începeţi cu un timp de expunere de 1/60 s şi reduceţi-l pe măsură ce vă familiarizaţi cu acţiunea. Nu uitaţi să dezactivaţi stabilizatorul obiectivului (cu excepţia cazului în care fotografiaţi cu un obiectiv cu funcţie Mod 2 – în acest caz, utilizaţi-o pe aceasta).

Panoramarea este o metodă excelentă de a face o imagine de acţiune mai interesantă în condiţii de cer noros. Utilizând un obiectiv mai larg şi stând mai aproape de pistă veţi obţine o imagine care chiar transpune privitorul în mijlocul acţiunii.

Focalizaţi din timp

Pentru a împiedica aparatul foto să refocalizeze în timpul panoramării, focalizaţi în prealabil obiectivul. Stabiliţi unde doriţi să capturaţi subiectul şi focalizaţi aparatul foto, după care comutaţi obiectivul la focalizare manuală.

Pe măsură ce subiectul se apropie, urmăriţi cu atenţie mişcarea prin vizor, poziţionaţi pătratul de focalizare automată pe subiect şi continuaţi să-l urmăriţi prin vizor în timp ce acesta se deplasează în faţa dvs. Mişcaţi lent aparatul foto în direcţia deplasării, având grijă să reduceţi la minimum mişcarea pe verticală. Utilizând fotografierea continuă, apăsaţi butonul declanşator cu mult înainte ca subiectul să ajungă în poziţia pe care aţi focalizat-o în prealabil şi realizaţi mai multe fotografii până când subiectul trece de locul de fotografiere dorit.

Verificaţi imaginea pe ecranul aparatului foto. Dacă subiectul este perfect focalizat şi fundalul prezintă o estompare mătăsoasă uniformă, puteţi considera că v-aţi atins obiectivul. Totuşi, cel mai probabil veţi dori să mai încercaţi o dată!

Articole conexe
A river flowing through a landscape of mossy rocks.

NOŢIUNI DE BAZĂ DESPRE FOTOGRAFIE

Învăţaţi să utilizaţi corect expunerea

Descoperiţi cum să ajustaţi cantitatea de lumină din imaginile dvs. pentru a conferi fotografiilor un aspect nou.

A windmill against a green countryside background on a cloudy day.

NOŢIUNI DE BAZĂ DESPRE FOTOGRAFIE

Îmbunătăţiţi-vă imaginile cu fotografia HDR

Învăţaţi cum să combinaţi mai multe imagini ale aceleiaşi scene pentru a surprinde detalii atât în cele mai luminoase, cât şi în cele mai întunecate zone ale imaginii.

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile