The Milky Way arcs across the sky above the rocky shores of a lake.

FOTOGRAFIA ÎN AER LIBER

Cerul înstelat: 5 sfaturi pentru fotografierea cerului nocturn

Admirarea stelelor pe cerul nopţii poate fi o experienţă cu adevărat magică. Şi acum, datorită inovaţiilor privind tehnologia fotografică, a devenit mai uşor ca niciodată să realizaţi fotografii uimitoare.

Vreţi să încercaţi astrofotografia? Iată cele mai importante recomandări privind cele mai bune metode de a surprinde frumuseţea cerului înstelat.

1. Consultaţi prognoza meteo

Înainte de a merge să fotografiaţi, nu uitaţi să consultaţi prognoza meteo, deoarece veţi avea nevoie de un cer perfect senin pentru a obţine imagini reuşite cu stele. Deşi, înnourările parţiale pot conferi atmosferă fotografiilor cu cerul nopţii, aşadar folosiţi-vă creativitatea pentru a transforma norii într-un avantaj. Dacă norii sunt relativ nemişcaţi, veţi avea mai puţine probleme atunci când folosiţi timpi lungi de expunere, caz în care norii pot apărea neclari în fotografii. Ca întotdeauna când se foloseşte un timp scurt de expunere, este crucial să menţineţi camera stabilă pentru a evita liniile continue de lumină nedorite sau neclarităţile. Utilizaţi un trepied pentru a surprinde imagini perfect clare cu cerul nopţii şi aveţi grijă la vânt, pentru că poate cauza deplasarea norilor, stricându-vă cadrul.

Articole conexe
A child watches a burst of gold and pink fireworks.

FOTOGRAFIILE CU ARTIFICII

10 sfaturi pentru a vă ajuta să faceţi fotografii mai bune cu artificii

De le cele mai bune setări ale aparatului foto până la includerea familiei şi prietenilor în cadru, iată cum puteţi surprinde bucuria şi magia artificiilor în fotografii.

People skateboard down a brightly-lit city street at night.

FOTOGRAFIA DE CĂLĂTORIE

Cum să profitaţi la maximum de aparatul foto într-un city break

11 sfaturi şi trucuri pentru a vă ajuta să surprindeţi spiritul junglei urbane.

2. Găsiţi cea mai bună locaţie pentru fotografierea stelelor

Pentru a realiza cele mai bune fotografii, trebuie să mergeţi în natură, departe de orice poluare a luminii. Luminile oraşului estompează lumina stelelor şi la fel se va întâmpla şi când este lună plină sau semilună. Există câteva locuri foarte bine cunoscute din lume unde puteţi realiza fotografii incredibile cu Calea Lactee (precum Death Valley din Arizona), dar dacă vă urcaţi în maşină şi mergeţi până la marginea oraşului unde locuiţi ar trebui să găsiţi un loc ferit de lumina artificială.

3. Încercaţi setări diferite

Pentru a fotografia cerul înstelat, trebuie să preluaţi controlul asupra camerei foto, aşadar trebuie să schimbaţi modul la Manual şi să încercaţi câteva dintre diferitele setări detaliate mai jos.

  • Focalizarea: focalizaţi obiectivul la infinit. Puteţi face acest lucru manual comutând butonul de pe obiectiv pentru a trece la focalizarea manuală. Apoi, utilizaţi indicatorul pentru distanţă (dacă există pe obiectiv) sau priviţi prin vizor şi deplasaţi inelul de focalizare până când un obiect din depărtare devine clar. După ce obiectivul este focalizat dincolo de 6 metri, distanţa hiperfocală a acestuia va proiecta la infinit şi stelele vor fi clare.

  • Deschiderea diafragmei: dacă doriţi ca stelele să apară ca puncte şi nu ca linii continue trebuie să folosiţi o setare pentru o deschidere mai mare a diafragmei. Aceasta vă va permite să lăsaţi cât mai multă lumină posibil să pătrundă în camera foto menţinând un timp scurt de expunere. Nu uitaţi, o deschidere mai mare a diafragmei va determina o adâncime mai redusă a câmpului, ceea ce înseamnă că obiectele din prim-planul apropiat nu vor fi focalizate.
  • Timpul de expunere: reţineţi, lumina stelelor este mereu intermitentă. Pentru a surprinde fotografii cu stelele sau Calea Lactee cât mai statice posibil, setaţi timpul de expunere la maxim 20 de secunde. Creşterea timpului de expunere peste această valoare vă va permite să surprindeţi mişcarea stelelor.
  • ISO: al patrulea factor care afectează expunerea fotografiilor este setarea ISO. Cu cât valoarea ISO este mai mare, cu atât este mai sensibil senzorul la lumina care pătrunde prin diafragmă. Când obţineţi setările dorite pentru diafragmă şi timpul de expunere pentru efectul pe care doriţi să-l obţineţi, începeţi să experimentaţi cu setările ISO. Începeţi de la ISO 1600, apoi determinaţi (analizând imaginile) dacă pătrunde suficientă lumină în aparat în funcţie de setarea diafragmei şi a timpului de expunere, pentru a surprinde imaginile dorite. Apoi puteţi mări nivelul ISO (la 3200 sau la valori mai mari în cazul în care camera dvs. permite) pentru a vedea cum afectează acest lucru imaginile rezultate.

4. Creaţi o compoziţie

Cerul plin de stele este unul dintre cele mai uluitoare imagini pe care le puteţi fotografia. Dar puteţi include şi alte elemente pentru a încadra fotografiile şi pentru a atrage mai mult interes pentru fotografie, precum o clădire, munţi, elemente peisagistice sau suprafaţa reflexivă a unui lac. Uneori o imagine doar cu stele poate fi lipsită de perspectivă sau de personalitate, aşadar căutaţi întotdeauna ceva unic de inclus în cadru.

5. Surprindeţi mişcarea stelelor

Mişcarea stelelor poate arăta spectaculos şi fascinant. Aveţi nevoie de mult timp şi răbdare, de un trepied şi control de la distanţă al obturatorului. Efectul este cauzat de rotaţia Pământului, deoarece stelele rămân în acelaşi loc!

Surprinderea acestor linii fantastice de lumină este o provocare care poate crea rezultate uluitoare. Mai întâi, trebuie să determinaţi poziţia Polului Nord. Puteţi face acest lucru folosind una dintre numeroasele aplicaţii cu harta cerului pentru smartphone. Fotografiind Polul Nord ca punct focal al imaginii şi folosind un timp lung de expunere veţi obţine un model circular în jurul unui punct central, ca în imaginea alăturată.

Lumina stelelor este slabă, aşadar folosiţi o valoare ISO ridicată (800, 1600 sau mai mare) pentru a le surprinde mişcarea. Observaţi-le şi experimentaţi înainte de a încerca un timp mare de expunere, deoarece cu cât valoarea ISO este mai mare, cu atât este mai probabil să apară zgomot de imagine.

Timpul maxim de expunere disponibil la multe aparate foto este de 30 de secunde, deci pentru un timp mai lung de expunere, folosiţi setarea Bulb pentru expunere în modul manual. Aceasta vă permite să menţineţi obturatorul deschis oricât de mult doriţi prin simpla apăsare a acestuia pentru deschidere sau închidere. Setaţi focalizarea la infinit. Experimentaţi şi analizaţi fotografiile înainte de a încerca un timp mai mare de expunere, de aproximativ 30 de minute. Apoi analizaţi din nou fotografia. Pot fi necesare mai multe încercări şi câteva nopţi de aşteptare răbdătoare, până veţi obţine rezultatele satisfăcătoare pe care le doriţi.

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile