10 tips for family photography: A girl holds her hands up in a spray of water, the droplets blurred.

FOTOGRAFIA DE FAMILIE

10 sfaturi pentru fotografia de familie

Helen Bartlett
Helen Bartlett

Fotograf de familie

Helen Bartlett este unul dintre cei mai respectaţi fotografi de portrete de familie din Regatul Unit. În munca ei, utilizează numai lumină naturală, fără bliţ. Helen realizează toate fotografiile alb-negru pentru a crea fotografii de familie atemporale.

Am rugat-o să împărtăşească câte ceva din ce a învăţat pe parcursul carierei sale îndelungate şi uimitoare. Citiţi mai departe şi descoperiţi cum puteţi realiza imagini frumoase cu propria familie pe perioada sărbătorilor şi nu numai.

1. Ţineţi aparatul foto la îndemână, nu telefonul

„Primul lucru pe care trebuie să-l faceţi pentru a obţine fotografii excelente este să vă asiguraţi că aveţi întotdeauna aparatul foto la dvs. Smartphone-urile produc fotografii decente în prezent, însă un aparat foto bun vă va oferi mult mai mult control asupra imaginilor. Alt dezavantaj al telefoanelor este că puteţi fi uşor distras de e-mailuri sau muncă. Un DSLR sau un aparat foto compact bun vă va ajuta să vă concentraţi pe fotografiat. De asemenea, majoritatea aparatelor foto vă oferă fişiere de mai bună calitate cu care să lucraţi, ceea ce este foarte important dacă doriţi să imprimaţi fotografiile. Vă recomand să ţineţi aparatul foto în geantă sau pe blatul din bucătărie, astfel încât să fie mereu la îndemână când doriţi.”

A smiling boy with a Lego play set.

2. Fotografiaţi-vă familia de Crăciun

„Este minunat să surprindeţi rutina familiei în ziua de Crăciun. Spre exemplu, dacă toată lumea îşi deschide cadourile din şosetele festive în pat, asiguraţi-vă că aveţi un aparat foto la îndemână pentru a fotografia încântarea de pe faţa fiecăruia (sau mica dezamăgire în cazul în care au primit cadoul greşit!). Dacă vremea este bună, mergeţi afară, deoarece de obicei copiii se comportă cel mai natural în aer liber. Puteţi chiar să mergeţi la o plimbare cu familia şi să luaţi cu dvs. noile jucării. Creând aceste situaţii, veţi beneficia de oportunităţi excelente de a vă surprinde familia în cel mai natural mod.”

3. Începeţi devreme

„De obicei, îmi încep sesiunile de fotografiere la 8 dimineaţa. Cel mai bine este să fotografiaţi copiii dimineaţa, când sunt bine odihniţi şi au mâncat bine la micul dejun. Pe măsură ce timpul trece, copiii vor obosi, se vor bate pe jucării şi cooperarea se va duce pe apa sâmbetei. Aşadar, încercaţi să programaţi orice sesiuni de fotografiere formale sau de grup la începutul zilei. După aceea, vă puteţi relaxa şi realiza imagini naturale amuzante, fără a vă chinui să faceţi copiii să zâmbească pentru fotografie. Pentru cele mai bune şanse de a obţine fotografii bune, adaptaţi-vă la programului copiilor. Fotografiaţi mult, în fiecare zi şi până la sfârşitul vacanţei puteţi face un album cu aventurile familiei dvs., la care vă veţi uita ulterior cu mare plăcere.”

A family group posing in front of a tree.

4. Nu uitaţi să vă includeţi şi pe dvs. în fotografii

„În majoritatea familiilor există o persoană care este mereu în spatele aparatului foto; când eram mică, acea persoană era tatăl meu. Asiguraţi-vă că predaţi ştafeta, astfel încât în fotografii să apară toţi membrii familiei, deoarece aceste imagini vor fi importante pentru copiii dvs. după ce vor creşte. Pentru a realiza un portret de familie complet, puneţi aparatul foto pe un trepied (sau într-un loc stabil, cum ar fi pe o masă sau pe o bancă din parc) şi utilizaţi setarea temporizatorului automat. Pentru o perspectivă diferită şi distractivă, puteţi chiar să le daţi aparatul foto copiilor şi să-i rugaţi să vă fotografieze. Aceasta are avantajul suplimentar de a le stârni interesul pentru fotografie.”

5. Concentraţi-vă pe normalitate

„A trecut vremea când aparatul foto era folosit numai pentru ocazii speciale şi vacanţe. În prezent, putem face mult mai multe fotografii cu activităţile obişnuite. Fotografiaţi-vă membrii familiei cuibărindu-se confortabil pe canapea la sfârşitul unei zile pline. Surprindeţi expresia jucăuşă de pe feţele copiilor care sar în pat dis-de-dimineaţă, gata de joacă de la ora 5 dimineaţa. Mutaţi-vă în fundal şi utilizaţi un obiectiv mai lung sau funcţia de zoom a aparatului foto pentru a fotografia copiii jucându-se, astfel încât să obţineţi imagini naturale, cu adevărat încântătoare.”

Articole conexe
A smiling child playing on a swing.

FOTOGRAFIA DE FAMILIE

Secretele unui fotograf de portrete de familie

Helen Bartlett împărtăşeşte povestea carierei sale, dezvăluie echipamentele ei preferate şi oferă sfaturi pentru profesioniştii în devenire

A baby playing with an abacus and looking at the camera.

FOTOGRAFIA BEBELUŞILOR

12 sfaturi pentru fotografierea bebeluşilor pe care le puteţi aplica astăzi

Păstraţi acele momente preţioase şi surprindeţi dezvoltarea bebeluşului cu aceste metode inteligente de a face fotografierea bebeluşilor distractivă şi a obţine rezultate grozave

A child sits on a stepladder entertained by his parents.

FOTOGRAFIA DE FAMILIE

Cum să obţineţi fotografii de Crăciun mai bune decât anul trecut

Dacă doriţi să surprindeţi spiritul şi atmosfera sărbătorilor, aceste sfaturi vă vor oferi o mulţime de idei pentru fotografiile de Crăciun

Children ride bikes through trees.

6. Utilizaţi locaţii pentru a spune o poveste

„Încercaţi să surprindeţi elemente narative în câteva din imaginile dvs. Este extraordinar dacă obţineţi un portret perfect, dar realizarea unei imagini mai ample poate fi la fel de minunată. Fotografiaţi-vă copilul cu jucăriile, în dormitor. Oferiţi dimensiune unei imagini cu aceştia jucându-se în parc sau în locurile împădurite din apropierea casei, fotografiind pe verticală pentru a surprinde înălţimea copacilor. Utilizaţi mediul în mod creativ, căutând forme, umbre şi reflexii şi încadrând elemente pentru a adăuga ceva special în fotografiile dvs.”

"Cel mai bine este să fotografiaţi copiii dimineaţa, când sunt bine odihniţi şi au mâncat bine la micul dejun."

A baby’s face seen through a hole in a card sign that reads ‘Peek-a-who?’

7. Căutaţi unghiuri şi compoziţii interesante

„Uneori, puteţi surprinde esenţa cuiva fără a-i arăta faţa. Unghiurile şi perspectivele interesante pot contribui la obţinerea unei imagini foarte interesante. Puteţi surprinde detaliile mânuţelor minuscule ale bebeluşului sau faptul că un copil mic insistă să-şi poarte cizmuliţele invers. Experimentaţi cu setările aparatului foto. Utilizaţi timpi de expunere scurţi pentru a surprinde toate detaliile mişcărilor. Sau fotografiaţi-vă copilul folosindu-vă de mişcare, scutând timpul de expunere şi utilizând un trepied pentru a menţine aparatul foto stabil în timp ce copilul trece în viteză pe lângă acesta. Nu ezitaţi să utilizaţi o valoare ISO mai mare când fotografiaţi în interior. Nu folosesc niciodată bliţul, ci prefer să folosesc lumina disponibilă, astfel încât fotografiile să aibă un aspect natural. Încercaţi să realizaţi fotografii alb-negru, deoarece au un aspect atemporal şi multe generaţii viitoare se vor delecta posibil cu ele.”

8. Coborâţi la nivelul lor

„Coborâţi-vă la nivelul ochilor copiilor pentru a vedea lumea din perspectiva lor. Încercaţi să vă aşezaţi sau să vă întindeţi pe podea. Această abordare poate minimiza şi dezordinea din fundal şi distragerea atenţiei de la fotografie. Puteţi deseori umple fundalul cu cerul, copacii sau pereţii mai degrabă decât cu toate jucăriile din dulap răspândite pe jos, deşi este o idee bună şi să fotografiaţi copiii încântaţi de dezordinea pe care au creat-o!”

A baby’s face seen through a hole in a card sign that reads ‘Peek-a-who?’

9. Imprimaţi-vă fotografiile

„Indiferent dacă aveţi o imprimantă la domiciliu sau doriţi să imprimaţi fotografiile online sau la un magazin, nu uitaţi să le imprimaţi. Puteţi chiar să imprimaţi imaginile pe căni, postere şi multe altele. Astfel, vă puteţi bucura de ele în fiecare zi. Fotografiile imprimate pe hârtie pot fi păstrate în siguranţă şi nu vor rămâne pierdute pe un calculator sau card de memorie.”

10. Distraţi-vă

„Încercaţi să faceţi copiii să se simtă bine în timp ce sunt fotografiaţi, deoarece veţi avea şanse mai mari să coopereze. Nu vă aşteptaţi la prea multe de la ei, mai ales dacă sunt obosiţi, şi nu îi implicaţi în întregul proces. Fotografiaţi lucrurile lor preferate, jucăriile de pluş, desenul pe care tocmai l-au făcut. Jucaţi jocuri, cântaţi, căţăraţi-vă în copaci. Profitaţi de Crăciun, zilele de naştere şi alte ocazii speciale pentru a-i surprinde când sunt în cea mai bună dispoziţie!”

A happy girl

„Nu uitaţi, fotografierea familiei este cel mai distractiv lucru pe care îl puteţi face cu un aparat foto şi sper ca aceste sfaturi să vă încurajeze să vă folosiţi mai mult aparatul foto sezonul acesta şi să realizaţi fotografii pe care să le preţuiţi ani la rând.”

Articole conexe

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile