Publicare rapidă, de la imprimare până la piaţă
Imprimarea digitală de cărţi optimizează fluxurile de imprimare şi oferă servicii flexibile de publicare.
Descoperiţi de ce imprimarea digitală de cărţi antrenează creşterea veniturilor pentru furnizorii de servicii de imprimare
Volumul total de cărţi tipărite digital va ajunge 100 de miliarde de pagini în 2022 – citiţi mai departe despre acest nou şi extraordinar capitol.
Există bloggeri de modă, „vloggeri” interesaţi de stilul viaţă şi „foodstagrammeri” – cei care fotografiază ce mănâncă. Acum există şi „booktuberi” şi „bookstagrammeri”! Aceşti bloggeri specializaţi care vorbesc despre cărţi iau cu asalt platformele reţelelor de socializare cu dragostea lor pentru cărţile tipărite, aprinzând focul pasiunii de a citi şi influenţând pozitiv industria cărţii, care înfloreşte în Europa.
Cărţile tipărite s-au confruntat cu o concurenţă dură venită din partea cărţilor electronice, a reţelelor de socializare şi a divertismentului digital în general. Însă după ce s-a zbătut să ţină pasul cu metodele mai rapide şi mai accesibile de publicare şi consum de conţinut – în special cu restricţiile imprimării cărţilor pe termen scurt – arta tipăririi a găsit o nouă formă de apreciere în lumea digitală – în persoana bookstagrammerilor şi a milioanelor de admiratori ai acestora.
Combinând cu talent de expert publicarea de carte cu mediile digitale, aceşti influenceri din social media promovează frumuseţea lumii tipărite – fotografiind cărţi în poze de stil de viaţă sau făcând recenzia unei cărţi în cadrul unui vlog. Iar această combinaţie dintre mediul tipărit şi cel digital nu este superficială, nu este o simplă goană după aprecieri şi vizualizări. Tehnologia digitală s-a metamorfozat: din opoziţie, s-a transformat în calea de urmat pentru publicarea în mediul tipărit. Odată cu imprimarea digitală vine şi uriaşa oportunitate pentru furnizorii de servicii de imprimare de a adăuga plus valoare serviciilor, de a oferi unele noi şi de a atrage un nou val de clienţi.
thebookseller.com a estimat că valoarea totală de piaţă pentru domeniul de editare de carte din Europa este, în mod incredibil, de 36-38 de miliarde de euro. Este posibil ca fluctuaţiile lirei sterline să fi afectat veniturile totale obţinute de editori din vânzări în perioada recentă, însă anul trecut, doar în Regatul Unit, cărţile tipărite au reprezentat 1,7 miliarde de lire sterline din totalul de 2 miliarde de lire sterline obţinute din vânzarea de carte.
Odată cu creşterea înregistrată în vânzările de carte tipărită se înregistrează şi o stagnare în nivelul de popularitate al cărţilor electronice – care au depăşit deja faza iniţială de „jucărie nouă”. Potrivit agenţiei specializate în cunoaşterea pieţei Mintel, 54 % dintre cărţile achiziţionate în ultimele 12 luni au fost tipărite, în timp ce doar 24 % au fost digitale. Mintel estimează că vânzările de materiale tipărite vor continua să aibă un trend ascendent, prevăzând o uimitoare creştere de 25 % până în 2022, când vânzările ar urma să ajungă la valoarea de 2,1 de miliarde de lire sterline. În schimb, se estimează că vânzările de cărţi electronice vor înregistra doar creşteri „marginale” de la an la an, odată ce capriciul îşi va pierde din noutate.
Deci cum de revin cărţile tipărite atât de puternic în tendinţe? Jen Campbell (@jenvcampbell) – bookstagrammer/booktuber, poetă premiată şi autoare cu recorduri de vânzări – explică de ce o pasionează suportul tipărit:
„Cărţile electronice sunt perfecte pentru călătorii, pentru a economisi spaţiu şi oferă opţiuni fantastice de mărire a literelor pentru persoanele care au nevoie de aceasta. Totuşi, într-o lume în care o parte atât de mare a activităţii noastre este online, cărţile oferă o cale de evadare, iar forma lor tipărită este o reprezentare tangibilă a acestui concept.”
Jen Campbell poetă, autoare şi booktuberOamenilor le place să anticipeze „moartea cărţilor”, dar aceasta nu se va întâmpla prea curând.
Booktuberii şi bookstagrammerii folosesc platforme ale reţelelor de socializare, precum YouTube şi Instagram, pentru a prezenta cărţile care le plac. Acest tip de conţinut ce ţine de stilul de viaţă este extrem de popular în rândul publicului actual din mediul digital – mulţi dintre vloggerii cunoscuţi au reuşit să ajungă la statutul de celebritate – şi poate avea un impact incredibil asupra industriilor pe care le susţine. „Persoanele urmăresc canalele ce prezintă cărţi pentru a obţine recomandări şi ajung să afle ce gusturi împărtăşesc cu alte persoane. În descrierea de la videoclipurile mele las linkuri către cărţile pe care le recomand, în caz că cineva doreşte să le cumpere. Prin intermediul acestor linkuri, cei care mă urmăresc achiziţionează în jur de 600-800 de cărţi fizice pe lună. Este totuşi doar o mică reprezentare a numărului de cărţi cumpărate în urma recomandărilor pe care le fac, pentru că mulţi oameni merg în librării sau caută ei înşişi cărţile”, spune Jen Campbell.
O parte a succesului booktubingului/bookstagrammingului o reprezintă felul în care echilibrează recenziile de carte oneste şi imaginile fascinante. Într-o lume digitală în care estetica în online este totul, un aspect atrăgător te ajută să câştigi jumătate din luptă. Arta şi priceperea pe care le implică tipărirea de cărţi înseamnă că materialele tipărite tradiţionale pot fi extraordinare din punct de vedere vizual pe platformele digitale.
Hashtagul popular „#shelfie” este o dovadă în acest sens: trendul de a posta fotografii cu rafturi pline de cărţi face mare vâlvă printre bookstagrammeri şi adaugă o uriaşă valoare fizică şi emoţională cărţilor tipărite. Spre deosebire de mediul digital, acestea sunt lucruri fizice pe care le deţii şi cu care te poţi lăuda.
Aşadar, cum crede un booktuber/bookstagrammer că arată viitorul industriei de imprimare atunci când vine vorba de editarea de carte?
Oamenilor le place să anticipeze „moartea cărţilor”, spune Jen, „dar aceasta nu se va întâmpla prea curând”.
Imprimarea digitală de cărţi optimizează fluxurile de imprimare şi oferă servicii flexibile de publicare.
Soluţii de imprimare inovatoare, care oferă o abordare mai dinamică şi economică pentru imprimarea revistelor şi îmbunătăţirea nivelului de interes din partea cititorilor
Aflaţi cum unii producători de tapet stabilesc propriile tendinţe, conducând revoluţia tapetului imprimat digital.