Rolul unui angajat de resurse umane a evoluat rapid în ultimii cinci ani. Datorită schimbărilor sociale, economice şi tehnologice semnificative, aproape tot ceea ce ţine de locul de muncă s-a schimbat. Iar liderii de resurse umane se află chiar în mijlocul acestor transformări. Aceştia au contribuit la instituirea erei muncii hibride şi la distanţă, au trebuit să devină experţi în gestionarea datelor cu caracter personal şi au fost cei care au ghidat transformarea către practici mai etice, mai corecte şi mai reprezentative la locul de muncă.
Dar, în ciuda acestui avânt progresist, care este motivul pentru care metodele de lucru ale departamentelor de resurse umane nu au ţinut pasul? Mai exact, de ce atât de mulţi angajaţi de resurse umane continuă să fotocopieze contracte şi să introducă manual date în foi de calcul ca în 2005?
Chiar dacă schimbările pe scară largă ale politicilor de angajare şi modurilor de lucru în multe companii se bazează pe departamentul de resurse umane şi accelerează evoluţia acestuia de la o funcţie tactică la o prioritate strategică, multe departamente de resurse umane sunt în continuare trase în jos de procese manuale, fluxuri de lucru lente şi sisteme fragmentate.
În ciuda progreselor tehnologiei la locul de muncă, 48 % dintre profesioniştii din domeniul resurselor umane îşi evaluează propriile sisteme de gestionare a informaţiilor ca fiind mediocre sau slabe1. Mulţi se bazează în continuare pe procese pe hârtie, şiruri de e-mailuri şi foi de calcul pentru a monitoriza înregistrările angajaţilor, conformitatea şi evaluările performanţei. Această ineficienţă iroseşte timp, creşte riscul şi limitează capacitatea departamentului de resurse umane de a oferi valoare strategică.
Pentru ca echipele de resurse umane să contribuie cu cea mai mare valoare în companiile moderne, trebuie să se treacă de la timpul petrecut pentru efectuarea activităţilor ca răspuns la o necesitate la anticiparea necesităţilor comerciale. Pentru aceasta, echipele de resurse umane au nevoie de instrumente pentru a efectua activităţile administrative într-un mod mai eficient şi cu mai puţină supraveghere, astfel încât să aibă timpul necesar să implementeze schimbarea în organizaţii.