NOŢIUNI DE BAZĂ DESPRE FOTOGRAFIE

Depăşiţi-vă limitele şi vedeţi ce puteţi surprinde fotografiind şapte zile la rând

Veţi fi surprins de ceea ce puteţi fotografia într-o săptămână. Fotografiaţi ceva diferit în fiecare zi timp de şapte zile şi depăşiţi-vă limitele creative.
Un peisaj al coastei din Dorset cu formaţiunea stâncoasă Durdle Door.

Poate fi greu să renunţaţi la rutină, dar dacă vreţi să vă stimulaţi latura creativă şi să încercaţi ceva nou, o provocare de şapte zile este un bun început. Propuneţi-vă să realizaţi câte o fotografie nouă cu câte un subiect diferit în fiecare zi timp de şapte zile şi puteţi redescoperi toate motivele pentru care v-aţi apucat de fotografie.

Mânat de dorinţa de a surprinde momente frumoase, fotograful Ellis Reed a început prima dată să folosească aparatul Canon EOS 550D (urmat acum de Canon EOS 850D) cu opt ani în urmă, la vârsta de 18 ani. Acum, cu ajutorul aparatului său Canon EOS R, se specializează în fotografia de călătorie, de lifestyle şi cea peisagistică, provocându-şi constant creativitatea.

Pasiunea lui Ellis pentru zona în care locuieşte şi abilitatea de a vedea mediile cunoscute dintr-o perspectivă proaspătă au făcut din el fotograful ideal pentru a accepta provocarea celor şapte zile de fotografie propusă de noi. A creat şapte imagini diferite în şapte zile, alegând tema atenţiei conştiente pentru a conecta momentele frumoase surprinse în această călătorie, considerând că această temă merge mână în mână cu redescoperirea.

Aici dezvăluie cum s-a descurcat şi oferă sfaturi privind modul în care şi tu poţi începe o provocare de şapte zile de fotografie.

Ziua 1: surprindeţi răsăritul

Soarele din zori se reflectă în fereastra unui şir de case aşezate în semicerc.

„Este un lucru atât de benefic să te forţezi să ieşi cu aparatul foto în zorii zilei şi să faci ceva creativ când nu e nimeni în preajmă”, spune Ellis, care a surprins acest cadru plin de atmosferă cu soarele reflectându-se într-un geam într-o dimineaţă devreme. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 57mm, 1/800 s, f/2,8 şi ISO 100. © Ellis Reed

Podul Pulteney, luminat în nuanţe ca de miere, se reflectă în râul liniştit deasupra căruia se întinde.

Ellis a făcut această fotografie cu frapantul Pod Pulteney în oraşul său natal, Bath, la răsărit. Ce puteţi fotografia aproape de casă? Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 26 mm, 1/400 s, f/2,8 şi ISO 160. © Ellis Reed

Fotografierea în zorii zilei este modul ideal de a te concentra asupra creativităţii, spune Ellis.

„Să te plimbi singur înainte ca toţi ceilalţi să se trezească este un mod foarte bun de a-ţi limpezi mintea şi este excelent pentru a te pregăti nu doar pentru restul zilei, ci şi pentru restul provocării. Acel start iniţial este incredibil de benefic atunci când încerci să nu laşi presiunea zilnică de la muncă sau de pe reţelele sociale să te streseze”, spune el.

Ellis a plecat de acasă pentru a fotografia răsăritul doar cu aparatul foto Canon EOS R şi obiectivul Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM, o combinaţie pe care o consideră incredibil de versatilă. „Aş spune să lăsaţi telefonul acasă, să fiţi doar dvs. cu aparatul foto şi să vă bucuraţi de plimbarea la răsărit.”

„Obiectivul meu preferat este RF 24-70mm F2.8L IS USM, pe care îl folosesc 90 % din timp, iar mărimea aparatului EOS R este mult mai comodă decât a unui DSLR obişnuit.”

Ziua 2: testaţi limitele echipamentului

Un prim-plan cu flori albe care cresc pe o ramură.

Pentru această provocare, Ellis a folosit obiectivul său RF 24-70mm F2.8L IS USM, care nu este utilizat de obicei pentru fotografia macro, pentru a încerca să obţină câteva prim-planuri cu florile din copacii din apropiere. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 1/2000 s, f/2,8 şi ISO 1000. © Ellis Reed

Flori roz crescând într-un copac.

Obiectivul rapid şi compact Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM îi permite lui Ellis să surprindă detalii excepţionale, indiferent dacă fotografiază portrete clare sau peisajele sale caracteristice, în tonuri de chihlimbar; aici şi-a aplicat stilul caracteristic unui element diferit, florilor roz, pentru a-şi testa echipamentul.
Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 1/2000 s, f/2,8 şi ISO 250. © Ellis Reed

Să vă îngăduiţi să descoperiţi posibilităţi noi cu un singur obiectiv poate fi un mod simplu de a vedea lumea din jur dintr-o perspectivă nouă, spune Ellis, care a folosit numai obiectivul său versatil Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM pentru fiecare zi a provocării.

„Ideea este să mă forţez să ies şi să fotografiez totul cu un singur obiectiv, mai degrabă decât să iau în bagaj obiective specifice pentru anumite subiecte”, spune el. „Indiferent dacă fotografiez cadre largi cu oraşul sau prim-planuri, vreau să încerc să-mi dau seama cum să fac acel obiectiv să ofere rezultatele dorite.”

Ziua 3: fotografiaţi un obiect drag

Un obiectiv Canon EF 85mm f/1.8 USM, un telefon şi un aparat Canon Zoemini S stau pe o masă de marmură.

Pentru Ellis, un obiectiv Canon a fost obiectul său sentimental pentru cele trei zile de fotografiat. „Bunicul meu a fost şi el fotograf şi un mare fan Canon, aşa că echipamentele Canon au rămas în familie. Obiectivul Canon EF 85mm f/1.8 USM îmi aminteşte de timpul petrecut împreună cu bunicul meu, aşa că e aproape ca un tatuaj, ceva ce port asupra mea”, spune Ellis. © Ellis Reed

„Obiectivul meu Canon EF 85mm f/1.8 USM a aparţinut bunicului meu şi cu toate că e puţin cam uzat, este un lucru pe care mi l-a făcut cadou înainte să moară.”

Fotografierea unui obiect care înseamnă mult pentru dvs. poate fi o modalitate excelentă de a păstra amintirile şi mai mult timp.

„Este un obiectiv vechi, dar îmi place să-l folosesc”, spune el. „Nu m-aş despărţi niciodată de el, deoarece simbolizează un lucru care mă pasionează foarte mult. De fiecare dată când îl iau în mână, îmi amintesc de bunicul meu şi de faptul că fotografia a rămas în familie decenii întregi.”

Cu toate că nu a folosit acest obiectiv pentru provocarea celor şapte zile, Ellis îl foloseşte adesea cu aparatul său EOS R, utilizând un adaptor de montură Canon EF-EOS R.

După ce a fotografiat un obiectiv atât de drag, Ellis a folosit Canon Zoemini S pentru a crea câteva fotografii imprimate personale pe care să le expună şi să le păstreze într-un album de colaje.

Ziua 4: faceţi pe cineva să zâmbească

Un bărbat îmbrăţişează o femeie, care ţine în mână o fotografie imprimată cu ea şi bărbatul respectiv.

„Cred că e plăcut să faci câteva fotografii la care te opreşti un minut şi te bucuri de compania celuilalt”, spune Ellis referitor la această imagine pe care a făcut-o prietenilor săi. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 46 mm, 1/100 s, f/2,8 şi ISO 800. © Ellis Reed

Un bărbat stă în spatele unei femei şi o îmbrăţişează pe o alee mărginită de clădiri istorice.

„Am folosit setarea Focalizarea automată a ochilor, incredibil de rapidă, fiabilă şi precisă, a aparatului Canon EOS R pentru a mă asigura că portretele sunt cât mai clare cu putinţă şi o deschidere a diafragmei de f/2,8 pentru a izola cuplul şi a obţine o adâncime plăcută a câmpului”, spune Ellis. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 1/100 s, f/2,8 şi ISO 800. © Ellis Reed

Folosind acest concept drept îndrumare pentru ziua a patra, Ellis şi-a fotografiat doi dintre cei mai buni prieteni într-o şedinţă foto de cuplu şi le-a creat minifotografii imprimate folosind Canon Zoemini S. Fiind fotografi profesionişti, rareori au ocazia să li se facă fotografii împreună, motiv pentru care această şedinţă foto a avut o semnificaţie specială.

„Funcţionează în ambele direcţii: când faci pe altcineva să zâmbească, şi tu devii mai fericit”, spune Ellis. „Cred că să răsplăteşti comunitatea, o persoană la care ţii sau chiar o persoană necunoscută te ajută să ai o mentalitate pozitivă.”

„Faptul că am putut să le ofer celor doi fotografii imprimate instantaneu după şedinţa foto, pe care le pot înrăma sau lipi într-un album, a fost un mod minunat de a încheia şedinţa foto.”

Ziua 5: ieşiţi în aer liber

Un ponei sălbatic pe un drum în Brecon Beacons.

Indiferent dacă ieşiţi într-un loc nou sau mergeţi în locul dvs. preferat pentru plimbări, dacă luaţi aparatul foto cu dvs. puteţi surprinde totul, de la flora şi fauna locală la nori şi cerul nopţii. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 1/6400 s, f/2,8 şi ISO 320. © Ellis Reed

Doi ponei sălbatici stând cu capetele apropiate în Brecon Beacons.

Ellis a călătorit în Ţara Galilor pentru cadrele sale de exterior, dar poate fi la fel de frapant să fotografiaţi un măcăleandru în grădina proprie, cu compoziţia potrivită. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 1/6400 s, f/2,8 şi ISO 320. © Ellis Reed

Natura ne oferă oportunitatea de a ne conecta cu împrejurimile noastre, departe de ecrane, lucru care are un impact pozitiv asupra sănătăţii noastre mintale. Ellis a călătorit la Brecon Beacons pentru a fotografia ponei sălbatici, o provocare care i-a adus un sentiment de împlinire mulţumitor.

„Acest lucru se leagă de tema mentalităţii pozitive, deoarece natura ne învaţă răbdarea. Când reuşeşti în sfârşit să obţii cadrul perfect, te simţi mult mai bine că ai aşteptat”, adaugă el. „Ai un sentiment real de împlinire şi recompensă.”

Ziua 6: părăsiţi zona de confort

Un peisaj cu stânci albe pe coastă şi stelele strălucind pe cer.

„Provocarea de a-ţi părăsi zona de confort este să înveţi din asta şi să te bucuri de proces pe toată durata sa”, spune Ellis. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 24 mm, 20 s, f/4 şi ISO 400. © Ellis Reed

Stele strălucind pe cerul nopţii deasupra stâncilor şi unei plaje.

„În general foloseam un ISO de 400, un timp de expunere de 15 secunde şi o deschidere a diafragmei de circa f/5 pentru a mă asigura că obţin destule detalii şi suficientă lumină în cadre fără a avea prea multă mişcare a stelelor”, spune Ellis. „Vizorul şi ecranul rotativ din spate sunt grozave pentru a-ţi previzualiza cadrele şi a te asigura că totul este aliniat.” Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 70 mm, 15 s, f/5 şi ISO 400. © Ellis Reed

„Atunci când faceţi ceva care vă sperie sau în care nu aveţi încredere, ieşiţi din zona de confort. Cred că restricţiile din perioada izolării au accentuat cât de mult se bazează oamenii pe zona lor de confort şi la fel este şi în cazul meu. Atunci când faci ceva diferit, lucrurile rămân noi şi îţi permit să înveţi.”

„Fotografia nocturnă şi astrofotografia sunt genuri cu care nu sunt obişnuit, dar cu care vreau să lucrez de foarte mult timp”, spune Ellis. El a vizitat Durdle Door în Dorset pentru a da o nouă viaţă imaginilor sale.

Aparatul Canon EOS R a gestionat perfect lumina slabă din această parte a cadrelor nocturne realizate de Ellis datorită senzorului său full frame mare, de 30,3 MP, care i-a permis să creeze expuneri prelungite uluitoare. Între timp, ecranul LCD luminos a simplificat alcătuirea compoziţiei cadrelor sale pe întuneric.

Ziua 7: fotografiaţi cu un prieten

Doi bărbaţi stând pe o stâncă în faţa unei văi prin care curge un râu.

Implicarea unui prieten în provocarea dvs. de şapte zile poate fi un mod distractiv de a socializa şi a face ceva diferit. Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 24 mm, 1/1600 s, f/2,8 şi ISO 250. © Ellis Reed

O mână care ţine o imprimantă Canon Zoemini S cu două fotografii imprimate în faţa unor dealuri.

„Dacă ai un mod anume în care îţi compui de obicei o imagine înainte de a ridica măcar aparatul la ochi, cred că aceasta ajută la conectarea imaginilor”, spune Ellis. „Personal, îmi place să încerc să leg toate imaginile împreună prin modul în care le editez, deoarece în general am un stil anume pe care îl folosesc la editat. Îmi place să evidenţiez tonurile acelea mai liniştite şi mai calde.” Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R cu obiectiv Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM la 24 mm, 1/1600 s, f/2,8 şi ISO 160. © Ellis Reed

Fotografia nu trebuie să fie însă doar o aventură solo. Potrivit lui Ellis, explorările împreună cu un prieten pot fi grozave pentru creşterea optimismului şi stimularea vieţii sociale.

„Ceea ce m-a motivat foarte mult este comunitatea, faptul că mă pot întâlni cu prieteni asemenea mie şi pot construi relaţii de prietenie pe Instagram şi în cadrul comunităţilor de fotografi. După luni de zile în care nu ne-am putut întâlni, faptul că am putut să-i scriu altui fotograf, să-l invit să facem nişte fotografii împreună şi să mă bucur de crearea acelor poveşti şi amintiri este un lucru extraordinar.”

Un bărbat făcându-şi un selfie cu un aparat Canon Zoemini S.

Ellis a folosit aparatul foto instantaneu cu imprimantă Canon Zoemini S pentru a fotografia unele dintre portrete sale şi a-şi imprima cadrele preferate din săptămâna provocării, transferate de pe aparatul său EOS R.

Un cadru aplatizat cu şapte fotografii imprimate în jurul unei imprimante Canon Zoemini S.

Vă puteţi folosi perspectiva unică asupra lumii pentru a conecta imaginile dintr-o provocare de şapte zile precum cea a lui Ellis, indiferent că este vorba de modul în care vă compuneţi fotografiile sau de stilul dvs. de editare. De ce să nu vă imprimaţi fotografiile cu Canon Zoemini S pentru a vă aminti de săptămâna provocărilor şi a da ştafeta mai departe altui fotograf care are nevoie de un stimulent creativ?

Ellis este dovada că acceptarea unei provocări de şapte zile de fotografie poate ajuta un fotograf să devină un povestitor şi mai eficient. Şi, deşi tema aleasă de acesta, a atenţiei conştiente, se leagă de scopul său de a-şi schimba mentalitatea de fotograf, tema dvs. poate fi orice vă doriţi.

„O provocare ca aceasta te face să gândeşti altfel”, spune el, „deoarece mulţi dintre noi alegem de obicei un stil anume şi repetăm acelaşi proces. Acceptarea unei provocări chiar te ajută să examinezi modul în care abordezi locaţiile şi spui poveşti.”



Articol scris de Lorna Dockerill

Produse conexe

Articole conexe