FOTOGRAFIA DE NUNTĂ

Surprindeţi scena: sfaturi de la o profesionistă pentru fotografierea nunţilor în aer liber

Fotografa de nuntă Steph Zakas, stabilită în Islanda, explică cum puteţi aborda provocările legate de fotografierea acelei zile speciale a cuplului dacă fotografiaţi pentru prima dată.
Canon Camera
Organizarea unei nunţi nu este uşoară nici în cele mai bune condiţii, iar anul trecut le-a adus şi mai multe complicaţii cuplurilor care doreau să-şi pună pirostriile. Mai este de mirare că atât de mulţi miri au înlocuit nunţile tradiţionale mari cu o ceremonie mult mai restrânsă? Moda ceremoniilor intime prinde avânt, în special în locuri în aer liber, cu fundaluri care să arate bine pe Instagram. Iar când evenimentul este restrâns, cel mai probabil cuplurile se vor baza pe prieteni sau familie pentru a face fotografii, în loc să includă un fotograf profesionist pe lista de invitaţi.

Având în vedere acest lucru, am apelat la fotografa şi organizatoarea de nunţi Steph Zakas pentru a obţine sfaturi despre cum fotografii în devenire pot surprinde frumuseţea şi intimitatea acelei zile speciale a unui cuplu. Steph, care este specializată în a ajuta cuplurile să-şi planifice o escapadă, a început să fotografieze la nunţi mici în New York, SUA, înainte de a-şi muta afacerea în celălalt capăt la lumii, la 4.500 de km distanţă, în Islanda.

Şi deşi peisajele dezolante ale acestei mici insule europene cu siguranţă nu îi afectează fotografiile, fotografierea nunţilor în aer liber în unul dintre cele mai extreme medii din lume poate fi cu adevărat o provocare. „Au fost câteva situaţii în care a trebuit să mă ascund într-o peşteră până să treacă furtuna cu grindină”, spune ea râzând. „Trebuie să te adaptezi din mers!”

În acest articol, îşi împărtăşeşte principalele sfaturi despre fotografierea unui dintre cele mai importante evenimente din viaţa prietenilor. Chiar dacă nu aveţi avantajul experienţei unei întregi cariere, sfaturile lui Steph ar trebui să vă îmbunătăţească fotografiile, indiferent dacă soarele străluceşte sau dacă sunteţi în toiul unei vijelii.

Alegeţi echipamentul potrivit

Un mire ţine un buchet de flori pe un deal accidentat; mireasa lui stă în vârful dealului, cu rochia fluturând în vânt.

O fotografie excelentă presupune nu doar un fundal uimitor, ci şi un echipament pe care să vă puteţi baza. Steph foloseşte un aparat foto profesionist Canon EOS 5D, dar puteţi obţine un aspect similar şi cu modele mai accesibile, cum ar fi Canon EOS 250D sau Canon EOS M6 Mark II. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark IV la 85 mm, 1/4000 s, f/1,2 şi ISO 100. © Zakas Photography

Înainte de toate, Steph subliniază că nu ar trebui să vă bazaţi pe un smartphone pentru a fotografia nunta unui prieten. „Un aparat foto profesionist vă va ajuta să controlaţi orice aspect al imaginii. Chiar şi aspectele mai artistice – nu editez în faza de post-producţie, fac totul pe aparatul foto”, explică ea.

Steph îşi descrie aparatele foto principale – Canon EOS 5D Mark IV şi predecesorul său, Canon EOS 5D Mark III, ca fiind la fel de „minunate”, deoarece construcţia lor robustă le permite să reziste chiar şi în cea mai aventuroasă şedinţă foto de nuntă. Dacă vă doriţi un model mai accesibil, Canon EOS 250D dispune de un senzor de 24,1 MP pentru imagini mai clare şi mai pline de culoare. Este şi incredibil de uşor, aşadar perfect pentru şedinţe foto de nuntă în aer liber. În plus, dispune de un ecran mobil, astfel încât să vă puteţi folosi creativitatea cu diverse unghiuri.

Alternativ, modelul versatil şi foarte portabil Canon EOS M6 Mark II poate realiza imagini superbe de 32,5 MP, cu detalii şi atmosferă din plin, indiferent de ce surprize vă rezervă vremea. De asemenea, puteţi încerca să vă ajustaţi cu precizie imaginile cu modul Asistenţă creativă al aparatului foto, care vă permite să efectuaţi mici ajustări ale imaginii şi să creaţi mai multe versiuni ale aceleiaşi imagini, fiecare cu aspect şi senzaţie diferite.

Înainte de ziua respectivă, experimentaţi cu setările

Un cuplu de proaspăt căsătoriţi într-un peisaj sălbatic, nealterat, cu lumina soarelui la apus proiectând umbre lungi pe pământ.

Steph recomandă să vă jucaţi cu setările şi să realizaţi câteva fotografii de probă pentru a vă familiariza bine cu aparatul foto şi cu diversele efecte disponibile. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark III (urmat acum de modelul mai nou Canon EOS 5D Mark IV) cu obiectiv Canon EF 17-40mm f/4L USM la 17 mm, 1/800 s, f/4,5 şi ISO 100. © Zakas Photography

Steph le recomandă celor care sunt chiar la început să petreacă timp familiarizându-se cu echipamentul înainte de ziua cea mare. Aparatul dvs. foto este un instrument, deci va trebui să învăţaţi cum să-l folosiţi. Aplicaţia Canon Photo Companion dispune de exerciţii, tutoriale şi sfaturi personalizate în funcţie de modelul dvs. de aparat foto, de nivelul abilităţilor şi de interesele dvs. „Există o mulţime de variabile diferite şi moduri în care puteţi obţine efectele pe care le doriţi; aşadar, jucaţi-vă din timp cu funcţiile aparatului foto. Învăţaţi regulile şi apoi încălcaţi-le pentru a descoperi ce vă place”, recomandă Steph.

Un bun început ar fi să experimentaţi cu reglarea numărului f-stop sau a deschiderii diafragmei, observând modul în care cantitatea de lumină care intră în obiectiv influenţează umbrele, precum şi aspectul şi senzaţia generale ale unei imagini. „Multor fotografi le place să fotografieze la cea mai mică valoare f-stop posibilă”, explică Steph. „Însă dacă fotografiaţi la o valoare f-stop mai mare, veţi obţine mai multe detalii. Mai multe detalii înseamnă că veţi vedea modul în care umbrele se modifică în imagine, reflectând mai fidel peisajul şi mediul înconjurător.”

Înlocuiţi instrucţiunile cu „îndrumarea uşoară”

Două femei proaspăt căsătorite pe o coastă stâncoasă. Trena rochiei uneia dintre femei flutură în vânt.

În locul unor poziţii studiate, care pot părea nenaturale, Steph recomandă utilizarea „îndrumării uşoare” pentru a facilita obţinerea unor fotografii cu aspect mai natural. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark III cu obiectiv Canon EF 17-40mm f/4L USM la 40 mm, 1/320 s, f/4,5 şi ISO 100. © Zakas Photography

În loc de fotografii mai tradiţionale, multe cupluri preferă fotografiile naturale şi spontane cu ziua nunţii. Acestea sunt veşti bune pentru fotografii în devenire, care probabil nu sunt suficient de încrezători să realizeze o şedinţă foto, însă chiar şi începătorii îşi pot îmbunătăţi fotografiile cu puţină îndrumare. După cum explică Steph, „nu cer cuplului să stea într-o anumită poziţie, ci folosesc ceva ce se numeşte „îndrumare uşoară”. Le ghidez uşor mişcarea şi apoi realizez fotografiile.”

Oamenii pot fi intimidaţi când fotografii realizează un prim-plan al unui moment intim; aşadar, Steph încearcă să fie cât mai discretă posibil utilizând un limbaj care nu este prea autoritar. Spune cuplului „apropiaţi-vă puţin mai mult” sau le spune să se „încălzească mai mult unul pe celălalt că este puţin cam frig”, în loc să le dicteze să stea într-o anumită poziţie.

Canon EOS M6 Mark II este un instrument ideal pentru surprinderea momentelor spontane. Compact şi uşor, nu vă va împovăra şi nu va distrage atenţia subiecţilor dvs. De fapt, probabil că oamenii nici nu vor observa că ţineţi un aparat foto, ceea ce poate ajuta la continuitatea mişcărilor şi autenticitatea expresiilor. În plus, Canon EOS M6 Mark II poate realiza fotografii de 32,5 MP la o viteză de până la 14 cps (cadre pe secundă), cu focalizare automată continuă, ceea ce înseamnă că puteţi surprinde întreaga mişcare, menţinându-vă în acelaşi timp subiectul clar focalizat.

Păstraţi distanţa

Trei cupluri stau la distanţă de câţiva metri unul de celălalt într-un peisaj accidentat.

Regulile de distanţare socială au forţat multe cupluri să aibă un număr minim de invitaţi la nuntă şi au cauzat provocări pentru fotografi. Chiar şi în circumstanţe normale, Steph preferă să le ofere cuplurilor spaţiu. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark III la 40 mm, 1/1250 s, f/4,5 şi ISO 100. © Zakas Photography

Crearea unei atmosfere relaxate şi familiare, în care cuplurile nu se simt stânjenite sau încordate în timp ce sunt fotografiate, o ajută pe Steph să surprindă ceea ce ea numeşte „adevărata chimie” dintre mireasă şi mire. „Mulţi fotografi se apropie foarte mult cu un obiectiv de 35 mm şi fotografiază de sus, cu mireasa şi mirele cu feţele apropiate”, spune Steph. „Însă din experienţa mea am învăţat că acest lucru nu le place cuplurilor.”

Steph încearcă să le ofere subiecţilor cât mai mult spaţiu posibil pe parcursul zilei. Obiectivul său preferat pentru portrete este Canon EF 85mm f/1.2L II USM datorită distanţei sale focale excelente pentru realizarea de prim-planuri şi faptului că nu distorsionează feţele oamenilor. „Îmi permite să stau suficient de departe astfel încât să nu aud când cei doi îşi spun ceva intim”, spune ea. „Astfel, nu devin sufocantă şi ei nu îşi simt tulburată intimitatea. Nu vreau să mă bag în sufletul lor, deoarece este un moment de care trebuie să se bucure doar ei.” Obiectivul mai accesibil Canon EF 85mm f/1.8 USM combină distanţa focală a unui teleobiectiv scurt cu deschiderea mare a diafragmei şi focalizarea automată rapidă pentru a oferi portrete măgulitoare, clare şi bine definite.

Deşi Steph îşi menţine echipamentul la un nivel minim când fotografiază la nunţi, întotdeauna aduce un teleobiectiv mai lung pentru a pune în evidenţă peisajul spectaculos. Utilizează un obiectiv Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM pentru a crea un contrast clar între cuplu şi punctele de atracţie mari. Aceasta are un efect de comprimare a perspectivei, aşa că munţii şi gheţarii imenşi ai Islandei din fundal apar mai aproape de subiect în prim-plan, după cum explică Steph, făcând imaginea mai impresionantă.

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM este un teleobiectiv uşor şi compact, perfect în combinaţie cu aparatele foto cu senzor APS-C, cum ar fi Canon EOS 250D. Performanţa sa impresionantă de teleobiectiv vă permite să vă apropiaţi de subiecţii aflaţi la distanţă, în timp ce tehnologia de stabilizare a imaginii ajută la reducerea oricărei neclarităţi produse de tremurul aparatului foto.

Profitaţi la maximum de lumina naturală

Un cuplu de proaspăt căsătoriţi îmbrăţişaţi pe o stâncă mică. Fotografiaţi de la distanţă, aceştia sunt încadraţi de o deschidere într-o formaţiune stâncoasă.

Pentru fotografii cu impact, experimentaţi cu diferite condiţii de iluminare şi încercaţi să fotografiaţi în lumina zilei sau la amurg. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark III la 17 mm, 1/160 s, f/4,5 şi ISO 100. © Zakas Photography

Lui Steph îi place să se joace cu lumina neobişnuită a Islandei în fotografiile sale. Soarele apune pe insulă timp de numai trei ore între mijlocul lunii mai şi mijlocul lunii august, iar pe timp de iarnă sunt numai cinci ore de lumină. „Când soarele este jos pe cer – mai ales în lunile de după vară – se pot obţine câteva explozii de lumină cu adevărat impresionante cu un obiectiv grandangular, aşa că îmi place să mă joc cu aceasta”, spune Steph.

Obiectivul micuţ Canon EF-M 22mm f/2 STM pentru aparatele foto cu montură EF-M de la Canon, inclusiv Canon EOS M6 Mark II, este perfect pentru portretele de nuntă. Grandangular înseamnă că puteţi încadra mai mult dintr-un peisaj frumos, iar deschiderea amplă maximă a diafragmei înseamnă că puteţi fotografia la timpi de expunere mai mici, ceea ce vă ajută să realizaţi imagini clare atunci când fotografiaţi cu aparatul în mână.

Dacă fotografiaţi în lumina puternică a zilei, poate fi necesar să compensaţi umbrele proiectate pe contururile feţelor subiecţilor. Bliţul integrat în aparatul foto poate fi util în acest sens sau puteţi aduce un reflector. Un reflector ţinut la nivelul taliei şi îndreptat către subiecţii dvs. va reflecta o anumită cantitate de lumină naturală pe feţele acestora, iluminând astfel umbrele.

Pe lângă feţe, când fotografiaţi în lumina puternică sau directă a soarelui, veţi avea zone foarte luminoase ale scenei, ceea ce poate face dificilă obţinerea unei expuneri corecte. În aceste condiţii, cel mai bine este să utilizaţi modul Măsurare punctuală al aparatului foto, prin care se măsoară de la un singur punct din scenă. După ce aţi măsurat de la „punctul” dorit, aparatul foto va stabili setările de expunere pentru a crea o zonă cu tonuri medii (între zonele luminoase şi umbre). De asemenea, puteţi utiliza măsurarea punctuală în combinaţie cu blocarea AE (expunerii automate). Acest lucru vă permite să vă poziţionaţi „punctul” în zona din care doriţi să măsuraţi, după care să „blocaţi” expunerea. Astfel, veţi reuşi să recompuneţi imaginea.

Adaptaţi-vă la condiţiile meteo

Un cuplu de proaspăt căsătoriţi stând în faţa uşilor albe ale unei bisericuţe negre. Un curcubeu formează o boltă pe cerul gri în spatele lor.

Vremea poate fi imprevizibilă, aşa că Steph recomandă să profitaţi de orice condiţii meteo şi să găsiţi o metodă să le faceţi să funcţioneze în favoarea voastră. Imagine realizată cu Canon EOS 5D Mark III la 40 mm, 1/320 s, f/7,1 şi ISO 100. © Zakas Photography

Chiar dacă cuplul dvs. nu se căsătoreşte într-un loc cu astfel de condiţii meteo extreme precum Islanda, tot există şanse să fie vreme umedă şi rece în ziua cea mare. „Vântul chiar ne sparge geamurile maşinilor aici”, spune Steph.

Trucul de folosit la fotografierea în condiţii meteo năprasnice este de a lucra cu vremea, nu împotriva ei. Spre exemplu, o zi vântoasă poate fi utilă pentru a sublinia detaliile dintr-un voal sau dintr-o rochie în vânt. „Dacă s-a anunţat ninsoare sau furtună, îmi place să folosesc un obiectiv grandangular pentru a surprinde câte ceva din aceasta”, spune Steph. „Dacă găsiţi picături pe margini pe care ajunge lumina, se va crea un efect cu adevărat interesant”. Nu amânaţi fotografiatul numai pentru că vremea nu este perfectă - ziua trebuie păstrată în amintire aşa cum este.

Pe ploaie torenţială sau ninsoare abundentă, Steph fotografiază de obicei rapid aproximativ un minut, apoi îndeamnă mireasa şi mirele să meargă înăuntru pentru a se încălzi. „Tot ce contează cu adevărat este să profitaţi la maximum de moment”, spune ea. Dacă sunteţi începător şi fotografiaţi în condiţii de frig, este cu atât mai important să exersaţi şi să experimentaţi cu setările înainte de ziua cea mare, astfel încât să fiţi rapid. De asemenea, poate fi util să realizaţi câteva fotografii de probă înainte de a spune cuplului să intre în cadru.

În plus, Steph recomandă să aduceţi câteva prosoape cu uscare rapidă pentru a şterge obiectivele şi încălzitoare de mâini deja încălzite pentru a vă asigura că nu vă îngheaţă prea tare degetele astfel încât să nu puteţi folosi comenzile. Alt sfat pentru situaţiile în care fotografiaţi la temperaturi scăzute este să aduceţi baterii suplimentare, deoarece bateriile se pot descărca mai rapid pe vreme rece.

Indiferent că fotografiaţi o nuntă mică într-un mediu spectaculos sau o petrecere discretă cu doar câţiva prieteni apropiaţi şi membri ai familiei, dacă respectaţi aceste sugestii şi sfaturi veţi reuşi să surprindeţi o parte din bucuria şi emoţia acelei zile magice.
Articol scris de Loren Cotter

Articole conexe

  • O imagine înainte şi după a unui cuplu în ziua nunţii lor pe marginea unui lac, întunecată şi needitată în partea stângă, prezentând versiunea mai luminoasă în dreapta, editată în DPP.

    NOŢIUNI DE BAZĂ ALE EDITĂRII

    Cum se editează fotografiile speciale

    Perfecţionaţi-vă fotografiile ocaziilor speciale cu aceste sfaturi simple pentru editarea fotografiilor.

  • Decoraţiuni imprimate şi indicatoare de mână pentru ziua nunţii lângă un portret al unei mirese şi al unui mire în cadru.

    FOTOGRAFIA DE NUNTĂ

    Imprimaţi fotografiile de la nuntă

    De la papetărie personalizată la panouri tematice rustice, există multe moduri creative în care vă puteţi personaliza ziua cea mare.

  • Obţineţi fotografii perfecte în ziua cea mare

    FOTOGRAFIA DE NUNTĂ

    Obţineţi fotografii perfecte în ziua cea mare

    Asiguraţi-vă că fotografiile mirilor sunt minunate şi de neuitat: un ghid pentru eticheta fotografiei de nuntă.

  • Cum să fotografiaţi pe vreme rece

    FOTOGRAFIA ÎN AER LIBER

    Cum să fotografiaţi pe vreme rece

    Condiţiile de sub zero grade vă pot bulversa aparatul foto, aşa că urmaţi aceste sfaturi profesioniste pentru fotografierea în condiţii de zăpadă şi gheaţă.