Ce este imprimarea programatică şi de ce ar trebui să o utilizaţi
Datorită unor mecanisme precum imprimarea programatică, materialele de marketing imprimate pot oferi acum impactul emoţional al imprimării personalizate cu rapiditatea marketingului digital.
În fiecare zi, pe măsură ce consumatorii primesc sute de anunţuri digitale şi e-mailuri de marketing, devine din ce în ce mai greu pentru branduri să iasă în evidenţă pe fondul „zgomotului digital”. Aici, imprimarea poate face o diferenţă reală în strategia dumneavoastră de marketing pe mai multe canale. Un studiu din 2023 realizat de JICMAIL a arătat că un material obişnuit de corespondenţă directă este privit timp de 108 secunde pe parcursul unei luni şi că materialele care determină vizite pe site-ul advertiserului duc la sesiuni cu o durată medie de cinci minute.1
Imprimarea programatică conectează marketingul online cu fluxuri de lucru de imprimare digitală cu grad ridicat de automatizare, permiţând marketing prin materiale imprimate personalizate, bazat pe declanşatoare. Iar cu progresele în tehnologia de imprimare digitală şi fluxurile de lucru automatizate de producţie web-to-print, imprimarea programatică poate fi integrată strâns în campania de marketing omnicanal, combinând mesaje direcţionate, în timp real, cu impactul unui material imprimat.
Aceasta înseamnă că, prin utilizarea datelor existente ale consumatorilor de la mărci şi specialişti în marketing, tot ceea ce poate fi personalizat online poate fi acum personalizat şi în formă imprimată şi livrat clienţilor într-un interval de timp de 48 de ore. Iar datorită codurilor QR şi codurilor de reducere ce pot fi urmărite, realităţii augmentate şi marketingului hiperlocal, impactul unei campanii de imprimare poate fi acum măsurat cu uşurinţă.
Un studiu realizat de IPA2 a arătat că materialele imprimate trimise prin poştă au determinat 25 % dintre destinatarii adulţi să acţioneze, aşa că este clar că există un argument solid pentru includerea materialelor imprimate în strategia de marketing. Dar cum pot specialiştii în marketing să valorifice la maximum aceste comunicări cu valoare adăugată şi să îşi crească rentabilitatea investiţiei în marketing? Am creat acest exemplu de videoclip pentru a arăta cât de simplă şi eficientă poate fi imprimarea programatică.