Puterea imprimării în comunicările de marketing pe mai multe canale

Maximizaţi rentabilitatea investiţiei în marketing cu imprimarea programatică.

Ce este imprimarea programatică şi de ce ar trebui să o utilizaţi

Datorită unor mecanisme precum imprimarea programatică, materialele de marketing imprimate pot oferi acum impactul emoţional al imprimării personalizate cu rapiditatea marketingului digital.

În fiecare zi, pe măsură ce consumatorii primesc sute de anunţuri digitale şi e-mailuri de marketing, devine din ce în ce mai greu pentru branduri să iasă în evidenţă pe fondul „zgomotului digital”. Aici, imprimarea poate face o diferenţă reală în strategia dumneavoastră de marketing pe mai multe canale. Un studiu din 2023 realizat de JICMAIL a arătat că un material obişnuit de corespondenţă directă este privit timp de 108 secunde pe parcursul unei luni şi că materialele care determină vizite pe site-ul advertiserului duc la sesiuni cu o durată medie de cinci minute.1

Imprimarea programatică conectează marketingul online cu fluxuri de lucru de imprimare digitală cu grad ridicat de automatizare, permiţând marketing prin materiale imprimate personalizate, bazat pe declanşatoare. Iar cu progresele în tehnologia de imprimare digitală şi fluxurile de lucru automatizate de producţie web-to-print, imprimarea programatică poate fi integrată strâns în campania de marketing omnicanal, combinând mesaje direcţionate, în timp real, cu impactul unui material imprimat.

Aceasta înseamnă că, prin utilizarea datelor existente ale consumatorilor de la mărci şi specialişti în marketing, tot ceea ce poate fi personalizat online poate fi acum personalizat şi în formă imprimată şi livrat clienţilor într-un interval de timp de 48 de ore. Iar datorită codurilor QR şi codurilor de reducere ce pot fi urmărite, realităţii augmentate şi marketingului hiperlocal, impactul unei campanii de imprimare poate fi acum măsurat cu uşurinţă.

Un studiu realizat de IPA2 a arătat că materialele imprimate trimise prin poştă au determinat 25 % dintre destinatarii adulţi să acţioneze, aşa că este clar că există un argument solid pentru includerea materialelor imprimate în strategia de marketing. Dar cum pot specialiştii în marketing să valorifice la maximum aceste comunicări cu valoare adăugată şi să îşi crească rentabilitatea investiţiei în marketing? Am creat acest exemplu de videoclip pentru a arăta cât de simplă şi eficientă poate fi imprimarea programatică.

Videoclipul Cât de simplă şi eficientă poate fi imprimarea programatică

Implementarea imprimării programatice

Imprimarea programatică dă specialiştilor în marketing posibilitatea să creeze o experienţă unică a utilizatorului şi să utilizeze diferite puncte de contact în călătoria clientului pentru a declanşa materiale imprimate personalizate, direcţionate de marketing, care pot fi trimise în termen de 48 de ore. Astfel, furnizorii de servicii de imprimare (PSP) pot ajuta specialiştii în marketing să ajungă rapid la clienţi cu conţinutul potrivit atunci când sunt cei mai receptivi şi să maximizeze rentabilitatea investiţiei în marketing.

Cu noi modele de afaceri de imprimare la cerere şi fluxuri de lucru bazate pe date, campaniile de marketing personalizate nu trebuie să suporte costuri de stocare, deoarece puteţi imprima cantitatea exactă de exemplare necesare, reducând costurile de depozitare şi eliminând imprimările irosite. În plus, fluxurile de lucru de astăzi pot fi complet automatizate, reducând costurile cu forţa de muncă şi minimizând totodată erorile şi risipa ulterioară.

Aşa cum se arată în exemplul Mirasphere, imprimarea poate funcţiona mână în mână cu tehnologia digitală. Imprimarea poate fi foarte rapidă şi foarte eficientă datorită celor mai recente progrese în tehnologia de imprimare digitală şi fluxurile de lucru digitale, astfel că alegerea furnizorului de tehnologie potrivit este esenţială.

Triunghiul expertizei Canon

Furnizorul potrivit de soluţii tehnologice vă va oferi acces la cunoştinţe aprofundate despre ceea ce se întâmplă pe piaţa mai extinsă, de la idei de aplicaţii şi execuţie la analiza datelor, fluxul de lucru şi soluţiile software necesare pentru a face soluţiile tehnologice de imprimare digitală să funcţioneze pentru nevoile dumneavoastră.

La Canon, vorbim despre un „triunghi al expertizei”. Un colţ al triunghiului este reprezentat de PSP, al doilea de cumpărătorul de servicii de imprimare (în acest caz, specialiştii în marketing) şi al treilea de noi, furnizorul de soluţii tehnologice. Rolul nostru este de a reuni PSP şi cumpărătorii de servicii de imprimare/specialiştii în marketing pentru a identifica oportunităţi precum imprimarea programatică şi pentru a crea un plan care să îi ajute să profite la maximum de aceste oportunităţi.

  1. Sursa: JICMAIL, The Time We Spend With Mail, 2023
  2. Sursa: ©IPA, Touchpoints 2019: SuperHub Database, 2019

Doriţi să aflaţi cum puteţi profita de avantajele imprimării programatice? Discutaţi cu un membru al echipei noastre.

Exploraţi mai departe

De ce trebuie să ştiţi despre imprimarea programatică

Personalizabilă, măsurabilă şi aproape instantanee.