Tehnologia financiară şi contabilă s-a dezvoltat mult în ultimii ani, cu progrese rapide în modelarea financiară, modele predictive şi automatizare. Fiecare dintre acestea promite transformări uriaşe în ceea ce priveşte productivitatea în domenii precum gestionarea conturilor de furnizori. Dar vă număraţi printre cei 52 % dintre profesioniştii în domeniul gestionării conturilor de furnizori care încă petrec peste 10 ore pe săptămână procesând manual facturi1, poate că vă întrebaţi când va veni revoluţia digitală.
Deoarece, deşi transformarea digitală a remodelat multe domenii de afaceri, operaţiunile financiare – în special gestionarea conturilor de furnizori – rămân adesea în urmă. Introducerea manuală a datelor, procesele de aprobare fragmentate şi integrarea nesatisfăcătoare a sistemului continuă să constituie blocaje semnificative. Liderii din domeniul financiar recunosc beneficiile automatizării, dar implementarea rămâne inconsecventă, multe echipe automatizându-şi doar parţial fluxurile de lucru.
Cel mai recent raport al tendinţelor de automatizare din domeniul gestionării conturilor de furnizori1 a arătat că, deşi majoritatea companiilor recunosc nevoia de automatizare, 74 % îşi desfăşoară în continuare activitatea cu procese doar parţial automatizate de contabilitate a furnizorilor. Acest lucru trebuie să se schimbe. Pentru echipele financiare, poate fi demoralizant să lucreze o mare parte din săptămâna de lucru la sarcini administrative, iar liderii din domeniul financiar trebuie să demonstreze că departamentul nu este doar un centru de cost, ci că este esenţial pentru planificare inteligentă, strategie şi luarea deciziilor bazate pe date la cele mai înalte niveluri ale unei firme.
Peste o cincime dintre echipele de contabilitate a furnizorilor sunt în urmă cu multe luni în ceea ce priveşte procesarea facturilor2, iar acest lucru contează, deoarece în mediul comercial volatil din prezent, informaţiile despre câte plăţi trebuie să facă firma – şi când trebuie făcute – stau la baza flexibilităţii financiare. În vremuri incerte, firmele cu o vizibilitate scăzută asupra fluxului de numerar se pot afla în imposibilitatea de a reacţiona la schimbările pieţei – şi ar putea avea dificultăţi în accesarea creditelor în condiţii favorabile3.
Liderii din domeniul financiar vor observa beneficii strategice cu implicaţii pe termen lung dacă aleg să treacă la un departament financiar în principal digital, cum ar fi conformitate mai bună şi costuri mai mici, permiţându-le în acelaşi timp profesioniştilor financiari de înaltă calificare să lucreze la o planificare pe termen lung cu valoare mai mare în loc să se ocupe de introducerea manuală a datelor.