Cele trei obstacole ascunse din operaţiunile dumneavoastră (şi cum să le depăşiţi)

Profesioniştii din domeniul operaţiunilor nu trebuie să fie convinşi de necesitatea transformării digitale. Aceştia deja au început să o implementeze în propriile companii. Este o realitate cotidiană, nu un concept abstract. Dar chiar şi cele mai pregătite echipe de operaţiuni pot descoperi că procesul lor de digitalizare nu avansează chiar aşa cum şi-au imaginat la început.

Liderii de operaţiuni au investit sume semnificative în platforme de planificare a resurselor companiei (ERP), automatizarea fluxurilor de lucru şi instrumente bazate pe cloud, dar mulţi observă în continuare ineficienţe, riscuri de conformitate şi procese fragmentate care încetinesc activitatea.

Deoarece, în prezent, provocarea cu care se confruntă echipele de operaţiuni nu mai este digitalizarea fluxurilor de lucru, ci integrarea acestora în cadrul întregii afaceri pentru a îmbunătăţi eficienţa, a consolida conformitatea şi a creşte agilitatea companiei.

Este clar că tehnologia în sine nu garantează eficienţa. Multe fluxuri de lucru rămân cel puţin parţial manuale, cu date care sunt blocate în compartimente, aprobări întârziate şi monitorizarea conformităţii care necesită supraveghere umană. Deloc surprinzător, 69 % dintre liderii de operaţiuni şi liderii din lanţul de aprovizionare spun că investiţiile lor în tehnologie nu au oferit rezultatele la care se aşteptau1, potrivit unui studiu realizat de PwC.

Concentrându-se pe trei provocări adesea trecute cu vederea legate de procesele manuale – sistemele separate şi lipsa de vizibilitate în ceea ce priveşte conformitatea – liderii de operaţiuni pot elimina blocajele de informaţii şi pot beneficia de întregul potenţial al investiţiilor lor digitale.

Doriţi să vă modernizaţi operaţiunile, dar vă faceţi griji cu privire la dificultăţile asociate implementării? Nu ştiţi sigur cum să echilibraţi ambiţia şi caracterul practic în procesul dumneavoastră de digitalizare?

Citiţi „Ghidul liderului de operaţiuni pentru managementul informaţiilor”, un manual cuprinzător cu informaţiile de care aveţi nevoie pentru ca transformarea digitală a departamentului dumneavoastră să fie un succes.

Ineficienţele ascunse împiedică dezvoltarea companiilor

Deşi probabil că majoritatea proceselor pe bază de hârtie au dispărut, ineficienţele persistă în fluxurile de lucru semiautomatizate, în sistemele deconectate şi în punctele oarbe în materie de conformitate. Abordarea acestor provocări nu necesită neapărat mai multă tehnologie, ci o abordare mai inteligentă şi mai conectată a managementului informaţiilor.

1. Procese manuale

În ciuda faptului că trăiesc în medii moderne, digitalizate, mulţi oameni continuă să lucreze cu fluxuri de lucru comerciale critice în moduri din ce în ce mai depăşite. Procese precum aprobarea facturilor, raportarea conformităţii şi gestionarea corespondenţei implică adesea introducerea manuală inutilă a datelor, şiruri de e-mailuri şi foi de calcul separate.

Gestionarea conturilor de plătit este un prim exemplu. Multe echipe de gestionare a conturilor de plătit se bazează în continuare pe e-mail pentru aprobarea facturilor şi pe introducerea manuală a datelor, ceea ce duce ulterior la numeroase întârzieri şi erori costisitoare. În schimb, scanarea, validarea şi aprobarea facturilor prin procese automatizate accelerează fluxul de numerar, îmbunătăţesc acurateţea şi eliberează echipele departamentului financiar pentru a se concentra pe sarcini mai strategice.

53 % dintre companii nu dispun de drepturi de acces automat la documente.”

2. Sisteme compartimentate

Sistemele separate sau compartimentate încetinesc semnificativ operaţiunile. Atunci când sistemele nu sunt integrate în mod optim, angajaţii trebuie să transfere manual datele între sistemul ERP, sistemul de gestionare a relaţiilor cu clienţii (CRM), departamentul financiar şi platformele de gestionare a documentelor. Astfel se produc erori, blocaje şi chiar se pierde mai mult timp.

Procesul de gestionare a contractelor este un caz clasic. Multe companii se bazează în continuare pe e-mail şi foi de calcul pentru a-şi gestiona contractele, ceea ce îngreunează procesele de urmărire a aprobărilor, de control al versiunilor şi de respectare a conformităţii. Automatizarea acestor fluxuri de lucru legate de contracte – de la redactare, la aprobare şi executare – oferă vizibilitate asupra întregului proces, intervale mai scurte de finalizare şi monitorizare continuă a conformităţii.

3. Lipsa vizibilităţii în ceea ce priveşte conformitatea

Cerinţele de reglementare sunt în creştere, dar multe organizaţii nu au vizibilitate asupra riscurilor potenţiale în ceea ce priveşte securitatea documentelor, guvernanţa informaţiilor şi conformitatea generală cu reglementările. De exemplu, 53 % dintre companii nu au drepturi de acces automat la documente2, ceea ce creşte semnificativ expunerea acestora la amenzi de reglementare şi publicitate negativă.

O soluţie simplă pentru abordarea aceste provocări este un serviciu de gestionare digitală a corespondenţei, care contribuie la eficientizarea asigurării conformităţii prin înregistrarea şi direcţionarea automată a documentelor primite. Indiferent dacă sunt primite prin e-mail, pe hârtie scanată sau prin formulare digitale. Un serviciu de gestionare digitală a corespondenţei asigură că orice document comercial ajunge imediat la persoana sau echipa potrivită, fără riscul ca informaţiile sensibile să ajungă pe mâini greşite.

Beneficiile managementului mai inteligent al informaţiilor

Îmbunătăţirea managementului informaţiilor oferă multe beneficii organizaţiei dumneavoastră, îmbunătăţind rezilienţa, agilitatea şi rentabilitatea în cadrul acesteia. Cu toate acestea, după cum s-a explicat în ultima secţiune, chiar şi companiile care au trecut la procese şi fluxuri de lucru digitale se confruntă adesea cu automatizări incomplete, date compartimentate şi lacune de securitate, care împiedică luarea deciziilor. Aşadar, cum pot echipele de operaţiuni să beneficieze de oportunităţile oferite de investiţiile lor în soluţii digitale?

1. Identificaţi zonele care pot fi automatizate

Reducerea intervenţiei manuale în fluxurile de lucru principale poate îmbunătăţi semnificativ eficienţa proceselor comerciale de bază. Conform cercetării Canon3, automatizarea eficientă poate reduce timpii de procesare cu până la 50 % – timp pe care echipele îl pot folosi pentru îmbunătăţiri strategice, mai degrabă decât pentru sarcini repetitive.

2. Conectaţi-vă sistemele

Conectarea fluxurilor de lucru de informaţii în cadrul sistemelor comerciale, cum ar fi ERP, CRM şi gestionarea documentelor, va elimina eventualele blocaje, asigurând decizii mai rapide, bazate pe date. Companiile care implementează automatizarea completă au cu 75 % mai multe şanse de a obţine un avantaj competitiv faţă de omologii lor neautomatizaţi4.

3. Stabiliţi procesele pentru conformitate

Alt domeniu în care gestionarea mai inteligentă a informaţiilor joacă un rol esenţial este conformitatea. Doar 51 % dintre echipele IT au raportat că politicile de păstrare a documentelor sunt complet automatizate5, ceea ce, desigur, nu doar că măreşte riscul de încălcare a regulilor de conformitate, ci creează şi un volum de lucru enorm pentru echipele care trebuie să gestioneze manual acest proces. Implementând un proces de guvernanţă a informaţiilor la nivelul întregii companii, compania îşi va consolida instantaneu securitatea documentelor, îşi va eficientiza procesul de asigurare a conformităţii şi îşi va reduce expunerea la riscuri legale.

Rezultatul? Cercetările arată că organizaţiile care îşi optimizează fluxurile de informaţii pot reduce costurile operaţionale6 cu până la 30 %. Prin simpla optimizare a timpului de procesare a documentelor, eliminarea transferurilor şi automatizarea verificărilor de conformitate, fiecare companie poate reduce costurile, îmbunătăţind în acelaşi timp productivitatea.

Companiile care implementează automatizarea completă au cu 75 % mai multe şanse de a obţine un avantaj competitiv faţă de omologii lor neautomatizaţi.”

Cum să vă perfecţionaţi fluxurile de informaţii

Deşi optimizarea digitală poate părea o perspectivă descurajantă, în realitate nu constituie decât o serie de paşi simpli:

  1. Evaluaţi fluxurile de lucru curente pentru a identifica blocajele şi intervenţiile manuale care încetinesc operaţiunile.
  2. Eliminaţi compartimentările integrând informaţiile în sistemele ERP, CRM şi de conformitate.
  3. Automatizaţi procesele cu impact ridicat, cum ar fi aprobarea facturilor, gestionarea contractelor şi direcţionarea instantanee a documentelor, printr-un serviciu de gestionare digitală a corespondenţei.
  4. Îmbunătăţiţi securitatea şi conformitatea implementând politici de păstrare automată, măsuri de control al accesului şi iniţiative de guvernanţă la nivelul întregii companii.
  5. Colaboraţi cu experţi care ştiu cum să integreze eficient soluţiile de management al informaţiilor.

Viitorul operaţiunilor: eficiente, inteligente şi agile

Următoarea fază a transformării digitale în domeniul operaţiunilor nu înseamnă adoptarea şi mai multor tehnologii. Mai degrabă, trebuie să facem tehnologia să funcţioneze mai inteligent. Companiile care reuşesc să elimine decalajul de eficienţă – automatizând inteligent, integrându-şi sistemele şi asigurând un flux de date fără întreruperi în întreaga companie – vor obţine un avantaj esenţial în ceea ce priveşte viteza, economiile de costuri şi rezilienţa operaţională.

Cel mai important este să se identifice oportunităţile de automatizare a principalelor fluxuri de lucru, să se conecteze sistemele IT discordante din întreaga companie şi să se reducă dependenţa de asigurarea conformităţii în mod manual. Doar astfel vor putea companiile să conecteze toate elementele şi să înceapă să profite la maximum de transformarea lor digitală.

Managementul eficient al informaţiilor nu este doar un ideal înalt, este o resursă strategică căreia orice organizaţie trebuie să-i acorde atenţie. Acesta asigură un impact măsurabil în cadrul companiei. Iar cu soluţiile potrivite, cum ar fi serviciile de gestionare digitală a corespondenţei, gestionarea contractelor şi automatizarea gestionării conturilor de plătit, organizaţiile pot în sfârşit să înceapă să renunţe la fluxurile de lucru fragmentate pentru a construi modelul operaţional al viitorului.

Căutaţi instrucţiuni pas cu pas practice despre cum să creaţi un departament eficient de operaţiuni digitale?

Obţineţi aici propriul exemplar al „Ghidului liderului de operaţiuni pentru managementul informaţiilor”.

Soluţii conexe

Therefore™

Therefore™ este un software de gestionare a documentelor ce oferă gestionarea conţinutului comercial şi fluxuri de lucru eficiente ale documentelor.

IRIS Powerscan

IRISPowerscan™
Soluţia de mare viteză pentru captarea documentelor, ce vă îmbunătăţeşte eficienţa, de la captură până la integrarea datelor comerciale.

Scan2X™

Scan2x™ este o soluţie inteligentă de captură a documentelor care simplifică scanarea pentru toată lumea.

Exploraţi mai departe

Ghid de transformare pentru liderii de operaţiuni

Oferiţi echipei dumneavoastră de operaţiuni un plus de productivitate şi promovaţi eficienţa la nivelul întregii organizaţii, utilizând automatizarea proceselor comerciale.

Ghidul liderului financiar pentru managementul informaţiilor

Vedeţi cum echipele departamentului financiar şi ale departamentului de conturi de plătit îşi pot îmbunătăţi eficienţa şi conformitatea cu un management mai inteligent al informaţiilor.

Viitorul automatizării companiilor: valorificarea procesării inteligente a documentelor

InfoSource explică de ce procesarea inteligentă a documentelor poate ajuta companiile să-şi automatizeze fluxurile de lucru, să-şi securizeze datele şi să economisească bani.

Beneficiile investiţiei în Canon Digital Mailroom

Folosiţi acest ghid pentru a prezenta principalelor părţi interesate beneficiile unui serviciu de gestionare digitală a documentelor.

Pentru mai multe informaţii şi întrebări, vă rugăm să ne contactaţi