Profesioniştii din domeniul operaţiunilor nu trebuie să fie convinşi de necesitatea transformării digitale. Aceştia deja au început să o implementeze în propriile companii. Este o realitate cotidiană, nu un concept abstract. Dar chiar şi cele mai pregătite echipe de operaţiuni pot descoperi că procesul lor de digitalizare nu avansează chiar aşa cum şi-au imaginat la început.
Liderii de operaţiuni au investit sume semnificative în platforme de planificare a resurselor companiei (ERP), automatizarea fluxurilor de lucru şi instrumente bazate pe cloud, dar mulţi observă în continuare ineficienţe, riscuri de conformitate şi procese fragmentate care încetinesc activitatea.
Deoarece, în prezent, provocarea cu care se confruntă echipele de operaţiuni nu mai este digitalizarea fluxurilor de lucru, ci integrarea acestora în cadrul întregii afaceri pentru a îmbunătăţi eficienţa, a consolida conformitatea şi a creşte agilitatea companiei.
Este clar că tehnologia în sine nu garantează eficienţa. Multe fluxuri de lucru rămân cel puţin parţial manuale, cu date care sunt blocate în compartimente, aprobări întârziate şi monitorizarea conformităţii care necesită supraveghere umană. Deloc surprinzător, 69 % dintre liderii de operaţiuni şi liderii din lanţul de aprovizionare spun că investiţiile lor în tehnologie nu au oferit rezultatele la care se aşteptau1, potrivit unui studiu realizat de PwC.
Concentrându-se pe trei provocări adesea trecute cu vederea legate de procesele manuale – sistemele separate şi lipsa de vizibilitate în ceea ce priveşte conformitatea – liderii de operaţiuni pot elimina blocajele de informaţii şi pot beneficia de întregul potenţial al investiţiilor lor digitale.