Întrebări frecvente despre Programul Canon de dezvoltare pentru studenţi

  • Î. Cine se poate înscrie?

    R. Pentru a vă putea înscrie, trebuie:

    • să aveţi minimum 18 ani împliniţi la data de 7 martie 2024;
    • să locuiţi în EMEA;
    • să fi început sau finalizat un program de învăţământ sau stagiu de practică la o agenţie sau revistă în anul universitar 2023-2024 sau să fi fost nominalizat(ă)/recomandat(ă) de un profesionist din industria fotografică.

     Pentru mai multe informaţii, consultaţi termenii şi condiţiile.

  • Î. Pot să mă înscriu dacă nu locuiesc şi/sau nu studiez în Europa, Orientul Mijlociu sau Africa (EMEA)?

    R. Nu, pentru a vă înscrie trebuie atât să locuiţi, cât şi să studiaţi în EMEA. Şi dacă vă înscrieţi la stagiul de practică sau la categoria cu recomandare, trebuie să locuiţi în EMEA. Consultaţi termenii şi condiţiile pentru a vedea lista completă de ţări eligibile.

  • Î. Pot să mă înscriu dacă m-am mai înscris sau am mai participat anterior?

    R. Da, vă puteţi înscrie din nou dacă v-aţi înscris şi/sau aţi participat anterior. Cu toate acestea, candidaţii care au ajuns în al doilea modul al Programului în ediţiile din 2022 sau 2023 şi care au participat la atelierul de 4 zile de la Girona şi Perpignan nu vor fi eligibili să se înscrie.

  • Î. Se poate înscrie o echipă sau un grup de fotografi?

    R. Nu, înscrierile trebuie să fie făcute individual.

  • Î. Pot să mă înscriu dacă nu vorbesc limba engleză?

    R. Limba oficială a programului este engleza. Nu se asigură servicii de traducere, iar din acest motiv este necesară cunoaşterea limbii engleze la un nivel avansat pentru a profita de beneficiile programului.

  • Î. Ce documente trebuie să furnizez pentru a-mi dovedi eligibilitatea?

    R. Dacă sunteţi selectat(ă), vi se vor solicita următoarele documente:

    • o imagine a paşaportului şi/sau a actului dumneavoastră de identitate, pentru a vi se verifica vârsta;
    • o imagine a carnetului de student şi/sau adeverinţă de la şcoală/universitate/agenţie/revistă etc., care să ateste înscrierea în anul universitar 2023-2024.

  • Î. Ce materiale trebuie să furnizez dacă sunt admis(ă) la categoria cu recomandare?

    R. Pe lângă portofoliu, veţi mai avea nevoie de o scrisoare din partea profesionistului în domeniu care vă recomandă pentru înscriere, care să conţină numele şi profesia acestuia şi declaraţia de susţinere/recomandare.

  • Î. Când voi afla dacă am fost selectat(ă)?

    R. Candidaţii admişi vor fi anunţaţi prin e-mail până la data de 29 martie 2024.

  • Î. Pe cine pot contacta dacă am întrebări?

    R. Ne puteţi contacta la adresa students@canon-europe.com

  • Î. Cum sunt selectaţi participanţii?

    R. Participanţii sunt selectaţi de un juriu format din reprezentanţi Canon şi profesionişti în domeniu de la agenţii media de top, inclusiv de la AFP, EPA, Getty Images şi Reuters.

    Înscrierile vor fi evaluate pe baza abilităţilor narative, a autenticităţii, a firului narativ, a biografiei şi a calităţii generale a portofoliului şi a propunerii de proiect.

  • Î. Există vreo parte din această experienţă care se desfăşoară online/virtual?

    R. Da, în cadrul primului modul al programului, „Mentorat pentru pregătirea portofoliului”, candidaţii admişi vor colabora cu un mentor profesionist şi vor participa la trei sesiuni online pentru pregătirea portofoliului şi a propunerii de proiect nou.

  • Î. Dacă nu pot călători, pot să particip virtual?

    R. Nu, cu excepţia sesiunilor de mentorat online care fac parte din primul modul, „ Mentorat pentru pregătirea portofoliului”, activităţile ulterioare necesită prezenţa fizică pentru a beneficia la maximum de această experienţă.

  • Î. Dacă sunt selectat(ă) pentru atelierul din Girona şi Perpignan, pot să îmi prelungesc şederea sau să îmi modific planurile de călătorie? Canon va plăti cheltuielile aferente?

    R. Da, vă puteţi prelungi şederea. Cu toate acestea, Canon nu va acoperi costurile suportate pentru transferuri, cazare, masă pentru zilele suplimentare de şedere; acestea trebuie să fie gestionate şi organizate de dumneavoastră.

  • Î. Se pot face două înscrieri separate?

    R. Nu, o persoană se poate înscrie o singură dată.

  • Î. Pot depune materiale video în cadrul portofoliului meu?

    R. Nu, în prezent acceptăm numai imagini statice digitale.

  • Î. Câte imagini pot include în portofoliu?

    R. Portofoliul dumneavoastră poate conţine maximum două proiecte, fiecare cuprinzând până la 20 de imagini. Fişierele imagine trebuie să fie în format JPEG şi să aibă max. 1500 DPI, 2000 px.

  • Î. Trebuie să includ legende ale imaginilor?

    R. Da. Toate imaginile trebuie să conţină o legendă corespunzătoare.

  • Î. Pot depune şi alte formate sau fişiere în cadrul portofoliului meu?

    R. Da. Alături de portofoliul dumneavoastră, trebuie să depuneţi şi o biografie personală şi o prezentare a proiectului (proiectelor), precum şi legende ale imaginilor.

    De asemenea, pot fi depuse şi alte materiale de sprijin, precum:

    • scrisoare de intenţie cu privire la participarea la program,
    • o scrisoare de recomandare de la şcoală/universitate/agenţie/revistă/profesionist din domeniu.

    Toate fişierele imagine trebuie să fie în format JPEG şi să aibă max. 1500 DPI, 2000 px. Materialele scrise trebuie să fie în format PDF, în limba engleză.

  • Î. Mai pot edita sau face alte modificări la înscrierea mea după ce am trimis-o?

    R. Da. După ce v-aţi trimis portofoliul, veţi primi un e-mail cu detalii privind locul în care vă puteţi autentifica pentru a vă verifica înscrierea şi a face orice modificări înainte de termenul limită pentru înscriere, care este 7 martie 2024.

  • Î. Există restricţii legate de gen?

    R. Acest program urmăreşte în primul rând să îi susţină pe cei care doresc să profeseze în domeniul relatării vizuale narative. Această iniţiativă este strâns legată de parteneriatul nostru de durată cu festivalul de fotojurnalism Visa pour l'Image, astfel că majoritatea participanţilor noştri sunt fotografi de documentare sau fotojurnalişti aspiranţi.

  • Î. Ce se va întâmpla cu imaginile pe care le-am trimis?

    R. Imaginile vor fi folosite în cadrul procesului de selecţie pentru ediţia din 2024 a Programului Canon de dezvoltare pentru studenţi.

  • Î. Există vreun lucru important de care trebuie să ţin cont înainte de a-mi trimite lucrările?

    R. Trebuie să fiţi unicul autor al imaginilor şi deţinătorul tuturor drepturilor de proprietate asupra fotografiilor dumneavoastră.