A baby sits upright, playing with coloured beads on an abacus.

FOTOGRAFIA BEBELUŞILOR

12 sfaturi pentru fotografierea bebeluşilor pe care le puteţi aplica astăzi

Fotografierea bebeluşilor este o activitate plăcută de care mulţi părinţi iubitori, membri ai familiei şi prieteni se vor grăbi să profite de îndată ce fac cunoştinţă cu nou-născutul şi este uşor de înţeles de ce: copiii sunt incredibil de simpatici şi, pe măsură ce cresc, încep să se vadă tot mai multe semne ale personalităţii lor. Indiferent dacă bebeluşii sunt veseli, curioşi, serioşi sau plini de viaţă, fotografia este una dintre cele mai bune modalităţi de a urmări şi a imortaliza aceste dezvoltări unice şi rapide.

Oricine poate să facă o poză rapidă, dar aceste tehnici vă vor ajuta să realizaţi imagini uimitoare care surprind cu adevărat aceste momente preţioase – gata de a le arăta familiei şi celor dragi aflaţi aproape şi la distanţă.

1. Alegeţi cel mai bun moment

Cu excepţia nou-născuţilor, bebeluşii au un program bine stabilit. Aproape orice copil este obişnuit să facă unele lucruri în anumite momente ale zilei. Veţi şti când bebeluşul este cel mai fericit, aşa că încercaţi să-l fotografiaţi cu aceste ocazii. De exemplu, copilul dvs. ar putea să fie foarte calm imediat după masă. Sau după o repriză de somn în mijlocul dimineţii.

2. Fotografiaţi la nivelul ochilor

Fotografiile clasice cu nou-născuţi includ prim-planuri cu picioruşele şi mânuţele lor micuţe sau dormind pe umărul mamei sau al tatălui. Pentru copiii ceva mai mari, imaginile care includ mişcare, arătându-i la joacă sau în contextul vieţii lor, sunt amintiri pe care le veţi preţui mereu. Regula de aur pentru aceste tipuri de fotografii este să fotografiaţi de la nivelul ochilor pentru a asigura o senzaţie de intimitate.

Este întotdeauna o idee bună să planificaţi imaginile pe care doriţi să le realizaţi. Nu se ştie niciodată cât va ţine buna dispoziţie a copilului, aşa că fiţi pregătit să renunţaţi la fotografiile mai puţin importante dacă timpul nu vă permite.

3. Setaţi aparatul foto înainte de a fotografia

Timpul este esenţial atunci când fotografiaţi bebeluşi. În momentele de calm, se poate să aveţi la dispoziţie 10 minute pentru fotografii. Asiguraţi-vă că echipamentul este pregătit la momentul potrivit pentru a beneficia de maximum de timp cu copilul dvs. fericit. Desigur, lumina se schimbă şi bebeluşii se mişcă, aşa că inevitabil va trebui să reglaţi setările pe parcurs. Dar realizând din timp reglajele de bază, cum ar fi obiectivul, modul de expunere, nivelul de alb, modul de declanşare şi alte setări esenţiale, veţi avea mai mult timp pentru a realiza fotografii.

4. Lucraţi cu lumină naturală

Profitând la maximum de lumina naturală, veţi obţine fotografii mai vesele, mai reuşite şi mai intime cu bebeluşii. O tehnică simplă este să folosiţi un reflector pentru a îndrepta lumina de la geam în direcţia dorită. Nu aveţi nevoie de un reflector foto profesional, doar de un cearceaf alb sau de o bucată mare de hârtie ori carton de culoare albă. Aşezaţi copilul lângă o fereastră şi cereţi unui prieten sau membru al familiei să orienteze reflectorul astfel încât lumina de la geam să lumineze umbrele de pe partea feţei copilului care este opusă ferestrei.

5. Pregătiţi obiectivele

Obiectivele pe care le veţi folosi vor depinde de tipul de fotografie pe care doriţi să o realizaţi. Pentru fotografii generale, încercaţi un obiectiv cu distanţă focală fixă, precum Canon EF 50mm f/1.8 STM, care se descurcă bine în medii cu lumină redusă, cum ar fi dormitoare, sau un obiectiv pentru portrete, precum Canon EF 85mm f/1.8 USM. Acesta are o viteză ridicată de focalizare automată care poate fi utilă pentru a surprinde mişcarea, precum mersul de-a buşilea şi mâncatul.

Dacă doriţi să obţineţi prim-planuri clare ale trăsăturilor micuţe ale copilului – mâini, degetele de la picioare şi gene – un obiectiv macro precum Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM pentru aparatele foto DSLR sau Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM pentru aparatele foto mirrorless este o alegere excelentă.

În general, obiectivele cu distanţă focală fixă, cum ar fi de 50 mm sau 85 mm, sunt excelente în mediile întunecate, deoarece permit pătrunderea unei cantităţi mari de lumină. Se poate însă să doriţi să folosiţi un obiectiv cu zoom pentru situaţiile în care bebeluşul este activ. Un obiectiv cu zoom, precum Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, vă permite să menţineţi încadrarea în timp ce bebeluşul se mişcă şi vă oferă o şansă mai mare de a obţine fotografia dorită într-un interval de timp scurt.

6. Şşt! Fotografiaţi silenţios

Articole conexe
canon-get-inspired-baby-photography-related-article-1

FOTOGRAFII DE FAMILIE

Poveşti create acasă

Unele dintre cele mai frumoase poveşti sunt create acasă. Am stat de vorbă cu fotografa de familii şi povestitoarea Caroline Holt despre modul în care surprinde frumuseţea familiilor în locurile pe care le descriu drept acasă.

canon-get-inspired-baby-photography-related-article-2

IMPRIMANTE

Cinci tipuri de oameni care chiar au nevoie de o imprimantă; vă număraţi printre ei?

Indiferent dacă sunteţi părinte, antreprenor independent sau fotograf de lucrări artistice, există o imprimantă creată pentru dvs. Aflaţi care este aceasta

A baby wears a shirt and lies on its front on a green, pink and white blanket.

Bebeluşii pot fi cu uşurinţă distraşi şi chiar speriaţi de bipurile ascuţite şi zgomotele obturatorului. Aici se va dovedi util modul de fotografiere silenţios. Dacă aveţi un aparat Canon EOS M50, puteţi alege modul silenţios din modurile de scenă. La aparatele Canon PowerShot, obturatorul este deja mai silenţios decât la multe alte modele de aparate foto. Altă opţiune este să mascaţi zgomotul obturatorului cu muzică liniştitoare sau însufleţită, în funcţie de atmosfera pe care doriţi să o creaţi.

7. Fotografiaţi în modul prioritate timp de expunere

În modul Tv (Prioritate timp de expunere), puteţi seta timpul de expunere pe care îl doriţi, iar aparatul foto calculează corespunzător cea mai bună deschidere a diafragmei. Acest mod vă oferă libertatea de a lucra rapid şi creativ fără a trebui să faceţi o mulţime de ajustări în mijlocul unei fotografii. De exemplu, timpul de expunere trebuie să fie suficient de scurt pentru a evita ca mişcarea să devină neclară, astfel că, atunci când fotografiaţi un copil activ, o valoare de 1/250 de secunde este un început bun. Începeţi de acolo şi reglaţi timpul de expunere în funcţie de activitate.

De regulă, veţi dori ca întreaga faţă a copilului să fie focalizată, astfel că este important să verificaţi ca adâncimea câmpului să nu fie prea mică. Lăsând sensibilitatea ISO pe automat, veţi putea să obţineţi setările dorite pentru timpul de expunere şi deschiderea diafragmei. Nu uitaţi însă, cu cât valoarea ISO este mai mică, cu atât calitatea imaginii va fi mai mare.

8. Utilizaţi modul de fotografiere continuă

În majoritatea cazurilor, probabil fotografiaţi cadru cu cadru. Dar pentru portretele copiilor, ar trebui să încercaţi să setaţi modul de declanşare al aparatului foto la setarea de fotografiere continuă. Fotografierea continuă (cunoscută şi ca modul de fotografiere în rafală) este deosebit de utilă atunci când copilul se mişcă! Vă va ajuta să urmăriţi toate mişcările bruşte ale copilului şi vă va oferi cea mai bună şansă de a surprinde acel moment perfect, deoarece niciun copil nu va sta prea mult într-un loc pentru o fotografie.

9. Încercaţi diverse puncte de focalizare

Pentru portrete, în mod normal veţi dori să focalizaţi pe ochii subiectului. Dar în cazul portretelor bebeluşilor, puteţi crea imagini interesante încălcând din când în când această regulă.

Deoarece bebeluşii sunt atât de mici, părţi ale corpului precum mâinile şi picioarele pot fi un subiect interesant. Dacă aparatul foto are un ecran tactil, nu trebuie decât să atingeţi ecranul acolo unde vedeţi degetele de la mână sau de la picioare pentru a focaliza. Cu o diafragmă largă, orice altceva din fotografie va fi estompat, menţinând în acelaşi timp ferm focalizarea pe trăsătura pe care doriţi să o evidenţiaţi.

10. Reflectaţi lumina bliţului

În situaţiile în care doriţi să controlaţi lumina cu un bliţ, este important să nu îndreptaţi bliţul în ochii copilului, deoarece lumina acestuia poate fi foarte puternică pentru copii, indiferent de vârstă. Folosiţi în schimb un bliţ extern şi reflectaţi lumina acestuia din tavan sau un perete opus. Este uşor să faceţi asta cu Canon Speedlite 470EX-AI*, graţie capului motorizat cu reflectare şi pivotare, care găseşte automat unghiul potrivit pentru un iluminat avantajos. Nu doar veţi obţine rezultate mai naturale, dar capul motorizat poate fi în sine o sursă de interes şi poate atrage atenţia copilului.

11. Folosiţi un trepied

A baby wearing a headband faces the camera. Her dad holds her up above his shoulder in one hand, facing away from us as he looks at her.

Bebeluşii fac în general mişcări bruşte, aşa că un trepied poate să nu pară accesoriul ideal. Vă va lasă însă mâinile libere pentru a poza sau a distrage atenţia copilului şi a obţine expresiile dorite.

Folosind un trepied, veţi putea totodată să vă includeţi şi pe dvs. în fotografie şi să creaţi poveşti clasice memorabile cu mâinile în jurul mânuţelor sau picioruşelor copilului, de exemplu. Cu aparatul foto pe un trepied, schimbaţi modul de declanşare la temporizatorul automat. De regulă, veţi putea alege între 2 şi 10 secunde. Alegeţi opţiunea de 10 secunde. Faceţi mai întâi o fotografie de probă numai cu dvs. sau cereţi partenerului sau unui prieten să stea acolo unde intenţionaţi să staţi dvs., astfel încât să puteţi obţine setările optime de focalizare şi de expunere. Când sunteţi mulţumit, apăsaţi butonul declanşatorului şi intraţi în cadru!

12. Folosiţi aplicaţii

Există numeroase aplicaţii utile care vor face fotografierea, învăţarea şi distribuirea mai uşoare şi mai plăcute.

Dacă aveţi un aparat foto cu funcţie Wi-Fi, puteţi folosi aplicaţia gratuită Canon Camera Connect pentru a controla aparatul de la distanţă de pe dispozitivul Android sau iOS, evitând eventualul tremur al aparatului. Cu aparatul foto montat pe un trepied, puteţi interacţiona direct cu copilul, monitorizând vizualizarea în timp real a aparatului pe telefon şi acţionând declanşatorul la momentul decisiv. Puteţi folosi aplicaţia şi pentru a importa rapid fotografiile direct pe telefon pentru distribuire uşoară.

Lifecake este o aplicaţie concepută special pentru părinţii cu copii mici, ajutându-vă să păstraţi toate fotografiile şi filmele într-un singur loc şi să creaţi o cronologie frumoasă cu dezvoltarea copilului. Puteţi clasifica imaginile în modalităţi utile şi puteţi chiar folosi aplicaţia pentru a crea albume foto imprimate. Cronologia Lifecake poate fi văzută de familie şi prieteni pe smartphone-uri, tablete şi calculatoare, ajutând bunicii, mătuşile, unchii şi alte persoane dragi să se simtă mai conectaţi şi implicaţi în viaţa copiilor.

Aplicaţia Canon Photo Companion oferă sfaturi personalizate şi exerciţii care sunt potrivite pentru modelul dvs. de aparat foto. Selectaţi aparatul foto EOS când vi se solicită şi veţi avea la dispoziţie o mulţime de tutoriale video, articole pline de inspiraţie şi sfaturi pe diverse teme, precum fotografierea copiilor, permiţându-vă să vă îmbunătăţiţi constant fotografia şi să învăţaţi din mers.

Articol scris de Jeff Meyer

* Notă: bliţul indirect complet automat este posibil numai cu aparatele foto EOS lansate în a doua jumătate a lui 2014 sau după, cu excepţia EOS 1300D, EOS 2000D, EOS 4000D, EOS M10, EOS M3, EOS M5, EOS M6 şi EOS M100.

Produse conexe

  • Canon
  • Get Inspired
  • ...
  • Sfaturi pentru fotografia bebeluşilor şi portretele nou-născuţilor