A portrait of a blonde woman outdoors, holding a soft blue checked fleece scarf close to her, taken with a Canon EF 85mm f/1.4L IS USM lens.

PORTRETE

Diferenţa adusă de un obiectiv pentru portrete

Majoritatea aparatelor foto EOS dispun de obiectiv de uz general inclus care funcţionează pentru majoritatea tipurilor de fotografii. Totuşi, există o serie de obiective specializate concepute pentru genuri specifice, cum ar fi fotografia portret. Acestea pot face o mare diferenţă pentru fotografiile dvs. Cu obiectivele pentru portrete, diferenţa principală este dată de distanţa focală şi diafragma maximă.

Selectarea distanţei focale potrivite

Distanţa focală reprezintă distanţa dintre obiectiv şi senzorul aparatului foto atunci când subiectul este focalizat şi este exprimată în mm. Obiectivele cu zoom au un interval focal exprimat ca minim şi maxim, cum ar fi 18-55 mm. De obicei, un obiectiv pentru portrete se referă la un obiectiv cu o distanţă focală de peste 85 mm.

În această compoziţie clasică cu capul şi umerii subiectului, obiectivul specializat pentru portrete EF 85mm f/1.8 USM oferă o distanţă focală mai mare pentru a crea un aspect natural şi pentru a separa modelul de fundal.

În comparaţie, utilizarea unei distanţe focale mai mici, cum ar fi de 24 mm, ar distorsiona faţa subiectului, modificându-i aparent proporţiile. De asemenea, fundalurile sunt mai clare de obicei la distanţe focale mai mici.

O diafragmă mai mare ajută

Alt factor cheie în selectarea unui obiectiv potrivit pentru fotografierea portretelor este diafragma maximă. Diafragma se referă la dimensiunea deschiderii obiectivului care lasă lumina să ajungă la senzorul aparatului foto.

Fiecare obiectiv are o anumită deschidere a diafragmei, cum ar fi f/2,8 sau f/5,6. Unele obiective cu zoom au o deschidere a diafragmei în funcţie de distanţa focală selectată; acestea vor afişa un interval de diafragmă, precum f/3,5-5,6. Cu cât numărul diafragmei este mai mic, cu atât este mai mare deschiderea maximă şi există avantaje la fotografierea portretelor cu un obiectiv cu o diafragmă maximă mai mare.

O deschidere mai mare a diafragmei lasă să intre mai multă lumină prin obiectiv în aparatul foto, astfel încât obiectivele cu deschidere mare a diafragmei sunt excelente pentru fotografierea la lumină scăzută, cum ar fi pentru portretele de interior. Un al doilea avantaj este că fotografierea cu diafragma setată la valoarea maximă, denumită adesea „larg deschisă”, produce mai multă neclaritate de fundal, preferată adesea de fotografii de portrete.

Să ne uităm la câteva exemple de fotografii portret realizate la diferite deschideri ale diafragmei, utilizând Canon EOS M5 cu obiectivul Canon EF-M 32mm f/1.4 STM.

Articole conexe
Express your style with print

FOTOGRAFIA PORTRET

Sfaturi şi tehnici pentru fotografia portret

Îmbunătăţiţi-vă fotografia portret cu aceste sfaturi şi tehnici de top.

How to set up your own home studio

PROIECTE LA DOMICILIU

Cum să vă amenajaţi propriul studio acasă

Deveniţi creativ cu fotografia cu bliţ acasă şi aflaţi cum să realizaţi portrete uimitoare cu buget redus.

A portrait of a woman with long braids, wearing a pink cropped cardigan and grey jeans, walking along a city street.

FOTOGRAFIA PORTRET

Cum să surprindeţi tonuri de piele perfecte în portrete

Înregistrarea unor tonuri de piele naturale este unul dintre cele mai dificile aspecte ale fotografiei portret. Fotografa profesionistă de modă Jade Keshia Gordon oferă cinci sfaturi pentru succes.

A composite of three portraits of a woman outdoors, in an orange waterproof. The left has a clear subject and background, the middle is in between and the right has a clear subject and blurred background. Photo by Richard Walch, taken with a with a Canon EF-M 32mm f/1.4 STM lens.

Toate aceste trei imagini sunt realizate la aceeaşi distanţă focală, cu dimensiunea deschiderii diafragmei variind de la mică (număr f mare) în prima fotografie la mare (număr f mic) în a treia fotografie. Atunci când încercaţi să eliminaţi fundalurile care distrag atenţia în fotografiile de tip portret, este esenţial să aveţi un obiectiv cu diafragmă mare. În a treia imagine, atenţia privitorului este direcţionată dinspre fundalul care distrage atenţia spre faţa subiectului, fiind astfel un portret mult mai eficient.

Înapoi la toate Sfaturile şi tehnicile