Your photos, our favourites: Patterns and Textures

Fotografiile dvs., preferatele noastre: Acţiune rapidă

De la animale sălbatice, care se mişcă cu viteze uluitoare, la un moment de vară trecător, v-am cerut să ne arătaţi fotografiile dvs. cu acţiune rapidă. Iată preferatele noastre dintre fotografiile etalate în Galerie.

Flight on the carousel de Sergey Yevstafyev

Flight on the carousel de Sergey Yevstafyev

„Am surprins fotografia în timp ce mă plimbam prin parcul local al oraşului Aktobe, din Kazahstan. Era o după-amiază de vară minunată, una dintre acele zile în care este imposibil să stai în casă. Am observat două fete vesele pe carusel şi am vrut să surprind acest moment fericit, lipsit de probleme, cu ajutorul camerei digitale Canon EOS 400D şi cu obiectivul cumpărat recent, Canon EF 70-300 L IS USM.

A trebuit să iau o decizie dificilă, cum să închid diafragma şi să obţin o mai mare adâncime a câmpului. Nu aveam trepiedul la mine, iar soarele începuse să apună. Era momentul ideal, momentul perfect să faci fotografii, dar şi unul dificil.

Am setat modul pentru formatul de fişier RAW al camerei, am comutat la modul „Prioritate diafragmă” cu o valoare de f/10 şi am ajustat distanţa focală pentru o încadrare mai bună. Am setat manual focalizarea şi am aşteptat ca fetele să se apropie. Am folosit modul de fotografiere continuă pentru a mă asigura că surprind cea mai bună fotografie. Sunt foarte mulţumit de rezultat.”

Kingfisher diving for fish de David Watkins

Kingfisher diving for fish de David Watkins

„Imaginea a fost surprinsă în sudul oraşului Birmingham, în apropiere de Droitwich, Worcestershire, în Regatul Unit. Pescăruşii sunt locuitorii unui afluent al râului Severn, iar eu eram într-o ascunzătoare bine camuflată. A fost surprinsă în primăvara anului 2016.

Ca să surprind imaginea am trebuit să aştept aproape zece ore, bucurându-mă de peisajul înconjurător şi surprinzând fotografii cu diferite tehnici. De asemenea, a trebuit să aştept aproximativ şase luni, pentru a cerceta, a planifica şi a rezerva ascunzătoarea în ziua în care am făcut fotografia. A meritat aşteptarea. Am avut ocazia incredibilă de a vedea aceste păsări când stăteau pe balize sau plonjau după peşti, iar apoi îi mâncau.

Fiind un fotograf amator pasionat, am fost fascinat de pescăruşi. Culoarea şi timiditatea acestora, plus viteza mişcărilor lor, i-au făcut subiectul ideal. Mai observasem păsările în timp ce mă plimbam, dar niciodată n-am fost suficient de rapid cât să surprind o fotografie.

După ce am ajuns la ascunzătoare la 8 dimineaţa, am observat imediat multe păsări, masculi şi femele. Îşi hrăneau puii şi zburau aproape constant către balize şi înapoi. Le-am auzit glasul foarte ascuţit cu câteva secunde înainte să le văd.

În primele patru ore, am avut multe ocazii să fotografiez păsările care plonjau după peşti. Sunt foarte rapide şi mi-a fost foarte greu să obţin fotografia dorită. Multe imagini au ieşit înceţoşate, am surprins doar cozile sau capetele, dar nu reuşeam să focalizez pe întreaga pasăre.

De obicei, fotografiez în modul manual, iar în ziua respectivă făceam la fel. Am folosit un timp scurt de expunere de 1/3200 secunde, la f/10, cu un ISO de 2000 şi am fotografiat folosind modul continuu. Păsările sunt foarte active în timpul dimineţii şi am avut foarte multe ocazii să încerc diferite tehnici şi setări, pentru a obţine fotografia mult visată.

După un timp, am început să mă gândesc şi să planific mai mult. Am focalizat pe locul în care credeam că pescăruşii vor intra şi vor ieşi din apă după ce plonjează după peşti. A fost o strategie riscantă deoarece nu voiam să ratez nimic. A mai durat încă trei ore până mi-a surâs norocul şi am reuşit să surprind această fotografie. Am fost foarte entuziasmat, dar nu puteam să mă opresc din fotografiat în caz că ratam altă oportunitate.

Zece ore este foarte mult timp de stat într-un singur loc, dar vremea era plăcută. Am fost foarte norocos şi m-am bucurat de fiecare secundă. Am prilejul de a folosi echipamente excelente, cu un obiectiv fantastic, pe care l-am luat special pentru această excursie. Per ansamblu, am avut o zi plină de succes. A realizat o imagine pe care o ador şi pe care mă bucur că am surprins-o.”

Jakes focus op de bal de Pieter Bezuijen

Jakes focus op de bal de Pieter Bezuijen

„Câinele din fotografie este Jake (un Border Collie). Atunci când am surprins fotografia avea doar opt luni. Din păcate, tocmai fusese diagnosticat cu epilepsie. Începuse să ia medicamente, dar înainte să apară efectele secundare, stăpânii săi (prietenii mei Ingrid şi Michiel) îşi doreau câteva fotografii frumoase cu el, într-o locaţie în care culoarea sa (este un Border Collie în trei culori) ar ieşi frumos în evidenţă. Am decis să mergem pe o plajă pentru câini între Domburg şi Oostkapelle.

La fel ca alţi căţeluşi, era plin de energie. După câteva portrete rapide, am trecut la partea preferată a lui Jake: alergatul. Deoarece era încă devreme, plaja era aproape goală, aşa că putea să alerge nestingherit. Jake era foarte concentrat pe minge după ce a fost scoasă din geantă. Mi-am întrebat prietenii dacă ar putea să arunce mingea direct spre mine, iar apoi să se îndepărteze rapid spre stânga, pentru ca fundalul să fie liber.

Camera mea (EOS 70D) a fost setată la modul manual cu un timp scurt de expunere (1/2500 s), pentru ca acţiunea să pară îngheţată. Am folosit o deschidere mare a diafragmei (de f/4, diafragma maximă a obiectivului meu), pentru a scoate în evidenţă focalizarea. Având în vedere lumina disponibilă, ISO trebuia să fie de 400.

Să-l aduc în prim-plan pe Jake în timp ce alerga rapid spre mine a fost o provocare, deşi aparatul foto are o focalizare automată extraordinară. Deseori, fac câteva fotografii din lateral şi pe diagonală, pentru că sunt mai uşor de surprins, dar nu sunt la fel de impresionante. În acest caz, folosesc mereu un singur punct de focalizare şi AI servo, ceea ce-mi oferă mai mult control asupra zonei de focalizare. Fotografia este surprinsă foarte jos, chiar deasupra nisipului. Folosesc vizorul Vari-Angle pentru a menţine aparatul foto cât mai jos. În fotografia cu câini este important să menţii un unghi jos, în mod normal, la maximum înălţimea ochilor câinelui.”

Încercaţi provocarea acestei luni

Vrem să vă vedem fotografiile şi să aflăm care sunt sursele dvs. de inspiraţie. Accesaţi-ne Galeria pentru a vedea fotografiile pentru provocarea lunii acesteia, folosiţi-vă aparatul foto şi trimiteţi-ne fotografiile.

Trimiteţi-vă fotografiile