hero-header.jpg

Fotografia HDR

HDR înseamnă interval dinamic mare şi acesta reprezintă o modalitate de a surprinde detaliile din cele mai luminoase şi întunecate elemente ale unei fotografii. În esenţă, acesta presupune realizarea şi combinarea mai multor imagini cu aceeaşi scenă pentru a prelua cele mai bune elemente din fiecare.

Urmăriţi acest clip video şi aflaţi cum HDR vă poate îmbunătăţi fotografiile

În numeroase scene intervalul dinamic este prea mare pentru ca o cameră foto să înregistreze toate detaliile într-un singur cadru. De exemplu, un peisaj într-o zi însorită, fotografierea de la fereastră a unei scene luminoase în aer liber sau a unei clădiri aflate în umbră pe fundalul unui cer albastru luminos.

Comparaţie HDR

În această scenă, una dintre imagini nu surprinde detaliul cu norii de pe cer, iar în următoarea se pierde baza morii de vânt. Imaginea HDR finală este realizată în aparat. Acum puteţi vedea detaliile din zonele întunecate şi luminoase ale imaginii, deoarece camera foto a echilibrat expunerile pentru realizarea unei imagini mult mai apropiate de ceea ce percepe ochiul uman.

Numeroase camere compacte şi smartphone-uri au funcţia HDR integrată. De obicei rezultatul final nu poate fi controlat prea mult, funcţia este pur şi simplu selectată şi imaginea este realizată. Adesea camera vă va indica să menţineţi aparatul nemişcat atunci când surprinde o serie de imagini cu diferite expuneri şi le combină în mod automat pentru generarea imaginii HDR finale.

O cameră foto DSLR cu funcţie HDR poate oferi mai multă flexibilitate. Puteţi alege câte imagini surprinde camera şi cât de mari sunt diferenţele între setările pentru expunere. Aceasta vă va permite să obţineţi exact imaginea dorită.

Utilizaţi un trepied. Un lucru important de reţinut este că timpul de expunere este redus atunci când camera setează expunerea pentru imagini întunecate. De fapt, o poziţie fixă de fotografiere va fi mereu utilă deoarece va fi mai simplu pentru cameră să alinieze expunerile dacă acestea au compoziţii foarte similare.

Puteţi crea propria imagine HDR. Pentru a face acest lucru trebuie să ştiţi câteva lucruri despre controlul expunerii.

1. Selectaţi modul de fotografiere Prioritate diafragmă şi setaţi valoarea ISO şi deschiderea diafragmei.
2. Comutaţi modul de măsurare-expunere la Mediu sau Evaluativ. Cu aceste setări camera va selecta o expunere medie pe baza tonurilor din scenă.
3. Utilizaţi selectorul dedicat compensării expunerii pentru sub- şi supra-expunerea scenei. Nivelul depinde de cantitatea de lumină şi de întuneric din scenă.
4. Începeţi cu variaţii de 1 stop. Aşadar, realizaţi o fotografie la setarea -1 de pe selectorul de compensare a expunerii, apoi rotiţi-l la -2 şi apoi la -3. Repetaţi, trecând de data aceasta la supra-expunere, la +1, +2 şi +3. Este posibil să nu utilizaţi toate aceste imagini în imaginea HDR finală, dar este bine să aveţi datele pentru orice eventualitate.
5. Sau puteţi utiliza Bracketing cu auto-expunere (AEB), care vă permite să decideţi cât veţi sub- şi supra-expune, şi apoi realizează seria de fotografii dintr-o dată

Pe calculator puteţi utiliza un software special pentru combinarea imaginilor într-una singură. Numeroase camere Canon dispun de software-ul Digital Photo Professional (DPP) care are un instrument HDR special. Dacă nu îl aveţi, Adobe Photoshop are o funcţie de fuzionare HDR, sau Image Composite Editor (ICE) de la Microsoft se descurcă destul de bine şi este gratuit!

Încercaţi să creaţi o imagine care este similară cu cea pe care aţi văzut-o. Ochii noştri au un interval dinamic mult mai mare decât camerele foto, aşadar această tehnică poate fi utilizată pentru a recrea o scenă aşa cum vă amintiţi că arăta cu ochiul liber.

Căutaţi oportunităţi pentru a utiliza această tehnică. Găsirea momentul potrivit pentru a utiliza HDR este o abilitate la fel de importantă ca cea privind realizarea unor imagini HDR de calitate. Exersaţi cu peisajele evidente cu cerul, dar nu uitaţi că HDR este o tehnică utilă pentru fotografia cu detalii şi pentru fotografia macro, prin care puteţi evidenţia detalii nevăzute pentru a realiza imagini cu adevărat interesante.

Fotografia HDR

Adesea imaginile cu multe detalii sunt potrivite pentru realizarea unor imagini HDR foarte interesante. Utilizând HDR în această imagine s-a obţinut o adâncime mai mare deoarece acum putem vedea chiar mecanismul morii de vânt, ceea ce se apropie mult mai mult de ceea ce a experimentat fotograful cu ochiul liber.

HDR este o modalitate minunată de a adăuga textură imaginilor şi nu uitaţi să încărcaţi cele mai bune fotografii în Canon Gallery.