hero-header.jpg

Sfaturi pentru fotografierea peisajelor urbane

La asfinţit încercaţi diferite tipuri de fotografiere a peisajelor urbane, milioanele de lumini vă oferă şansa de a surprinde imagini uimitoare.

Urmăriţi explicaţiile acestui fotograf privind diferite tehnici în timp ce fotografiază Londra în timpul nopţii.

Fotografiile realizate în oraş la asfinţit şi în timpul nopţii pot fi foarte reuşite. Desigur, fotografierea în condiţii de lumină redusă necesită echipament specific şi câteva informaţii.

În primul rând, găsiţi un punct bun de observaţie, încercaţi să ajungeţi deasupra liniei acoperişurilor pentru a surprinde orizontul; iar fotografierea oraşului de la nivelul străzii, deasupra apelor precum râurile sau porturile va produce reflexii dramatice.

De obicei, cel mai bun moment pentru fotografierea nocturnă este după asfinţitul soarelui dar înainte ca cerul să se întunece complet. Aceste fotografii conferă o tentă albăstruie cerului şi sunt de obicei mai plăcute comparativ cu cele cu cer negru sau iluminat numai de luminile oraşului.

Peisaj urban din Londra8 sec, f/5,6, ISO 100, fotografiere la 24 mm
Utilizând un obiectiv cu unghi larg şi un timp de expunere de câteva secunde surprinde luminile oraşului şi suficient de mult cer.


Pentru minimizarea zgomotului şi menţinerea înaltă a calităţii imaginii, utilizaţi o setare ISO mică şi o deschidere a diafragmei de aprox. f/5,6. Acest lucru înseamnă un timp mai lung de expunere, astfel că va trebui să vă susţineţi camera pentru a evita mişcarea din timpul expunerii.

Orizont la Londra4 sec, f/5,6, ISO 100, fotografiere la 50 mm
Utilizarea unui obiectiv cu o lungime de focalizare de 50 mm permite focalizarea pe luminile oraşului. Reducerea timpul de expunere întunecă cerul şi pune mai mult accent pe orizontul Londrei.


Compuneţi-vă fotografia cu ajutorul ecranului Live View; ecranul iluminat este perfect pentru vederea nocturnă. Puteţi face reglaje privind timpul de expunere folosind Compensarea expunerii sau în Mod complet manual consultând ecranul.

Pentru focalizare, puteţi selecta fie focalizarea automată cu vizualizare în timp real sau focalizarea manuală folosind vizualizarea mărită în timp real.

Folosiţi un declanşator cu cablu sau de la distanţă pentru a evita mişcarea camerei. Alternativ, folosiţi temporizatorul de 2 secunde pentru a permite camerei să se aşeze după ce aţi apăsat pe declanşator, dar înainte să declanşeze. În cazul în care camera dvs. are funcţie Wi-Fi integrată, puteţi utiliza aplicaţia Canon Connect pentru smartphone pentru a controla setările, verifica expunerea şi realiza fotografia. Puteţi apoi să descărcaţi imaginea pentru încărcare instantanee pe platformele de socializare sau pe un blog, totul realizându-se cu telefonul.

Lumini nocturne în peisaj urban Această fotografie realizată de Dl. Jackie Tran se foloseşte foarte bine de fotografierea deasupra apei pentru a adăuga reflexii de lumină şi făcând prim plan-ul la peisajului urban mai interesant.


Varierea balansului de alb va produce diferite efecte; setaţi la Tungsten pentru tonuri reci de albastru sau la Daylight (Lumină de zi) pentru o strălucire caldă. Pentru cea bună calitate a imaginii şi flexibilitate, fotografiaţi în format RAW şi selectaţi balansul de alb în prelucrarea ulterioară.

Peisaj urban din Londra cu albastru şi galben Aceste două fotografii cu orizontul din Londra au aceeaşi expunere, dar au fost realizate cu balans de alb diferit, pentru efectul creativ. Pentru imaginea din stânga s-a folosit efectul Tungsten, iar pentru cea din dreapta efectul Daylight (Lumină de zi).


Profitaţi de timpii lungi de expunere alegând o locaţie care captează mişcarea, precum vehicule care trec pe lângă un obiectiv important. Setaţi expunerea în baza unui timp de expunere de câteva secunde. Aşteptaţi pornirea traficului înainte de a apăsa butonul declanşatorului. Observaţi cum vehiculele se estompează până aproape de invizibil în timp de farurile şi luminile din spate pătrund în cadru prin forme creative. Variaţi timpul de expunere pentru a modifica efectul.

Dâre de lumină în Amsterdam Această fotografie realizată de Adrie van Bijsterveldt utilizează un timp de expunere lung pentru a surprinde dârele de lumină ale unei bărci în mişcare pe un canal din Amsterdam.


Folosind imaginile oraşului ca fundal poate fi o modalitate excelentă de a realiza portrete impresionante. Pentru aceasta veţi avea nevoie de un trepied pentru cameră şi bliţul camerei trebuie activat sau trebuie montat unul extern. Utilizaţi setări de expunere similare cu cele pentru fotografierea dârelor de lumină ale oraşului, dar este recomandat să creşteţi valoarea ISO pentru a limita timpul de expunere la una sau două secunde, deci camera trebuie să rămână nemişcată mai puţin timp. Alternativ, puteţi folosi modul Portret nocturn pentru o configurare similară, în cazul în camera dvs. dispune de acest mod.

Dâre de lumină în portret2 sec, f/14, ISO 200, fotografiere la 35 mm
Lumina echilibrată a unui oraş şi lumina bliţului oferă modalităţi excelente de realizare a unor portrete nocturne interesante.


Oraşul oferă posibilităţi creative nelimitate, iar lucurile pot fi folosite pe toată durata anului. Căutaţi seri umede, după oprirea ploii, pentru reflexii superbe sau fotografiaţi în nopţi clare când poluarea luminii artificiale este minimă.

Oricare ar fi condiţiile, încercaţi-vă mâna în fotografia de noapte, data viitoare când rămâneţi în oraş. Nu uitaţi să încărcaţi cele mai bune imagini realizate în condiţii de lumină slabă în Canon Gallery.

Consideraţi acest articol util şi doriţi să învăţaţi mai multe despre cum să realizaţi fotografii mai bune? Înscrieți-vă la comunicările Canon pentru a avea acces la noi sfaturi şi tutoriale

Reţineţi: în unele cazuri valorile afişate pentru imagini sunt reprezentative pentru a ilustra diferitele fotografii realizate.