Faceţi zoom in pentru apropiere şi capturaţi acţiunea rapidă

Fotografierea acţiunilor înseamnă, în esenţă, surprinderea momentelor de o fracţiune de secundă. Va trebui să ţineţi pasul, să vă urmaţi prietenii de snowboarding sau să vă păstraţi echilibrul pentru a surprinde surferi urbani pe val. Dar nu va trebui să vă mişcaţi chiar aşa de rapid dacă sunteţi pregătit.

Cheia pentru obţinerea unor imagini bune utilizând un teleobiectiv (sau obiectiv cu zoom) este să puteţi seta camera în prealabil. Înseamnă că, în momentul în care demarează acţiunea, puteţi uita de reglarea setărilor şi vă puteţi concentra pe ceea ce se întâmplă în faţa dvs.

Camerele de smartphone-uri pot produce o imagine de calitate limitată când vine vorba despre folosirea zoomului şi surprinderea detaliilor acţiunii în mişcare. Camerele DSLR, mirrorless şi cele compacte avansate vă permit să vă apropiaţi de acţiune de la distanţă şi oferă calitate şi control superioare când se fotografiază acţiuni, permiţându-vă să folosiţi zoomul în mod precis, utilizând un teleobiectiv.

Timpii de expunere scurţi sunt esenţiali pentru surprinderea acţiunii

Timpul de expunere este lucrul cel mai important pe care trebuie să îl faceţi corect dacă doriţi să realizaţi fotografii de acţiune. Dacă timpul de expunere nu este suficient de scurt, veţi obţine fotografii neclare, pe care veţi dori doar să le ştergeţi.

Aşadar, dacă utilizaţi o cameră DSLR, alegeţi un timp de expunere de cel puţin 1/125 dintr-o secundă sau mai scurt. Numeroase fotografii de acţiune sunt realizate la 1/500 dintr-o secundă sau mai rapid, în funcţie de viteza subiectului.

Pentru a utiliza un obturator rapid şi a vă asigura, în acelaşi timp, că în cameră pătrunde suficientă lumină, va trebui să utilizaţi o diafragmă cu deschidere largă (un număr f mic, precum f/2,8). Utilizarea unei diafragme cu deschidere largă şi a unui timp de expunere scurt creează şi adâncimea câmpului, evidenţiindu-vă subiectul pe un fundal estompat superb. Sau, în cazul în care camera dvs. vă oferă control asupra setării ISO, încercaţi să măriţi această valoare, de ex. de la 400 la 800, astfel încât senzorul camerei să fie mai sensibil la lumină.

Fotografiere în modul rapid

Sporturile, precum surfing pe un râu urban, au o acţiune rapidă, aşadar asiguraţi-vă că dvs. şi camera ţineţi pasul. Utilizaţi modul de fotografiere continuă al camerei (denumit, uneori, fotografiere în rafală) pentru a captura cadre multiple şi a vă oferi cea mai bună şansă de a obţine o imagine plină de acţiune. Veţi găsi acest mod pe majoritatea camerelor şi pe unele smartphone-uri.

Utilizarea focalizării continue

Dacă utilizaţi o cameră DSLR, probabil va fi setată implicit să utilizeze focalizarea standard. Înseamnă că puteţi apăsa până la jumătate butonul declanşator pentru a bloca focalizarea, apoi îl puteţi apăsa complet pentru a fotografia. Totuşi, pentru fotografii de acţiune şi cu zoom, încercaţi să utilizaţi modul de focalizare continuă sau cu urmărire (cunoscută ca AI SERVO sau SERVO AF pe camerele Canon). Acest mod permite camerei dvs. să refocalizeze automat pentru a urmări un subiect în mişcare, ceea ce înseamnă că puteţi obţine fotografii de acţiune clare, detaliate, fără a trebui să depuneţi efort.

Asistenţă la încadrarea cu zoom de la Canon

Când măriţi, în special cu o distanţă focală mare, vă aflaţi atât de aproape, încât puteţi pierde subiectul. Canon a creat o tehnologie inteligentă pentru a rezolva această problemă.

Întâlnită pe anumite camere compacte Canon PowerShot, cu interval de zoom mare, funcţia Asistenţă la încadrarea cu zoom vă ajută să menţineţi subiectul în cadru, micşorând imaginea atunci când acesta atinge marginile cadrului. Apoi revine la setarea iniţială de zoom, când aşezaţi subiectul în centrul imaginii. Astfel beneficiaţi de puterea funcţiei de zoom, fără a pierde perspectiva sau subiectul.

Exploraţi experienţa interactivă Surfer urban aici.