Accelerate, St. James’ Hospital improves health information management using Canon document solutions

Sf. James - spital: îmbunătăţirea productivităţii şi a experienţei pacienţilor

Provocarea

Unul dintre cele mai mari spitale universitare din Europa, Spitalul St. James, are peste 3.500 de angajaţi şi 110 consultanţi în 11 direcţii clinice şi 10 departamente. Găzduieşte cea mai aglomerată Secţie de urgenţă (SU) din Dublin, care numai în 2010 a avut 45.230 de vizite ale pacienţilor.

În 1998, St. James a devenit printre primii adepţi ai sistemului de gestionare electronică a documentelor (EDM). Acţionând conform sfaturilor Canon, a implementat un sistem de arhivare şi preluare în secţiile sale de Urgenţă şi Asistenţă socială, pentru a simplifica şi organiza cantitatea uriaşă de hârtie generată.

Gestionarea documentelor era în trecut un proces laborios, aşa cum explică Managerul de operaţii IT, Marie Sinnott: „Pacienţilor li se oferea un card fizic cu informaţiile lor detaliate. Acesta era înmânat medicului şi apoi înapoiat. Apoi, cardurile erau depozitate în dulapuri. Acest lucru creştea probabilitatea erorilor, precum pierderea unui dosar, ceea ce ducea la intervale mai lungi de aşteptare, consultaţie şi tratament.”

În 2004, St. James a început să îşi extindă portofoliul sistemului de gestionare electronică a documentelor (EDM), introducând două module SAP ERP pentru procesarea tranzacţională şi managementul afacerilor. Totuşi, aşa cum îşi aminteşte Pat Bailey, asistent sistem SAP în cadrul spitalului: „Am realizat că, deşi modulele SAP erau perfecte pentru departamentele de Finanţe şi RU, stocarea, indexarea şi preluarea fişierelor puteau fi îmbunătăţite.”

Accelerate, St. James’ Hospital improves patient experience using Canon document management solutions

Soluţia Canon

După o cercetare de piaţă extinsă, spitalul a ales soluţia de gestionare a documentelor Canon: „Părea un progres natural, având în vedere rezultatele excelente pe care le avea în celelalte zone ale spitalului.” Totuşi, Bailey îşi aminteşte că era preocupat de anumite aspecte tehnice: „Oricât de bună părea soluţia, putea fi integrată în modulele SAP? Răspunsul a fost: da, cu uşurinţă.”

"Înainte, procesul de preluare dura între 5 minute şi o oră. Acum durează, literalmente, câteva secunde."

Avantaje

În secţia de urgenţă, beneficiile au fost imediate: „Cu noua soluţie Canon, cardul pacientului este completat şi scanat numai o dată. Apoi medicul îl poate localiza şi accesa digital, printr-un clic. Înainte, procesul de preluare dura între 5 minute şi o oră, în funcţie de locaţia de stocare. Acum durează, literalmente, câteva secunde.”

Totuşi, Sinnott a realizat rapid că această tehnologie putea face mult mai mult decât să arhiveze, să caute rapid fişiere şi să le preia: „Capacitatea de stocare a soluţiei este nemărginită. Şi, cel mai important, soluţia este versatilă. Ne-am dat seama că o puteam folosi şi în departamentul de fotografie medicală. De fapt, era evident că putea aduce beneficii oricărui departament.”

Următoarele departamente care au beneficiat de soluţie au fost Finanţe şi RU: „Ne permite să stocăm fişiere importante, confidenţiale într-un singur loc. Un mod de administrare avansat asigură acordarea accesului numai persoanelor corespunzătoare. Este un sistem de clasare digital simplu, eficient şi securizat, care permite personalului din departamentele de RU şi Finanţe să opereze rapid. Dacă există o problemă, personalul autorizat poate utiliza acum sistemul unic de etichetare, pentru a identifica problema şi a o corecta în mai puţin de un minut, în loc să petreacă până la o oră căutând în dulapuri de clasare.”

"Toate au ca rezultat un serviciu mai direcţionat şi mai profesional."

Accelerate, St. James’ Hospital boosts productivity using document management software from Canon

Alte departamente care au beneficiat de soluţia Canon de gestionare a informaţiilor de sănătate includ departamentul de Fotografie medicală, unde imaginile digitale (realizate cu aparatul Canon EOS 1Ds Mark III) sunt, aşa cum explică Sinnott, „salvate direct în fişa pacientului şi stocate în siguranţă pentru a evita pierderea sau accesul neautorizat. Înregistrarea imaginilor permite consultantului să monitorizeze mai eficient probleme recurente, precum afecţiuni ale pielii.”

Pentru Sinnott şi Bailey, beneficiile soluţiei Canon nu se referă numai la cele ale unui birou fără hârtii: soluţia a îmbunătăţit radical şi experienţa utilizatorilor finali, pacienţii înşişi. „Dosarele pacienţilor pot fi accesate central, permiţând medicului să vizualizeze detalii clinice anterioare, accelerând rezolvarea cazului pacientului... Toate au ca rezultat un serviciu mai direcţionat şi mai profesional.”

Pentru Bailey, cea mai mare răsplată adusă de soluţia Canon este feedbackul din partea personalului spitalului: „Departamentele au implementat deja soluţia şi caută moduri prin care să-i maximizeze potenţialul. Departamentele care nu au adoptat soluţia sunt nerăbdătoare să o facă.” Sinnott încheie: „Rezultatele au arătat că este o trecere uşoară şi care merită efortul pentru orice departament.”

Aflaţi mai multe

Contactaţi-ne

Descoperiţi cum vă putem ajuta compania să accelereze

Aflaţi mai multe